6 sugestii pentru a folosi grupurile de Facebook pentru un business - Canopy

6 sugestii pentru a folosi grupurile de Facebook pentru un business

Georgiana Doloc

Poți folosi grupurile de Facebook ca business, dar fără să faci spam? Acum ai diverse opțiuni de a folosi un grup de Facebook pentru a construi o comunitate în jurul brandului și pentru a atrage noi clienți.

Orice strategie de performance marketing își sporește eficiența la nivel de business dacă e susținută de tactici de fidelizare a vizitatorilor și clienților. O astfel de tactică poate fi dezvoltarea unui grup pe Facebook, prin care poți ajunge la audiența ta.

Din 2017, Facebook permite crearea unui grup asociat unei pagini de brand.

Există mai multe tipuri de grupuri, în funcție de audiența vizată și obiective:

De ce ai investi în susținerea unui grup de Facebook?

  • poți dezvolta o comunitate relevantă  și interacționa cu membrii ei,
  • poți primi feedback de la clienți în legătura cu produsele și serviciile actuale sau poți testa idei de produse cu ei.
  • poți veni cu valoare adăugată pentru clienți, în ideea fidelizării și creșterii vânzărilor. Le poți oferi acces la tutoriale video, pachete exclusive, recomandări de utilizare,  plus posibilitatea de a testa in premieră un anumit produs.
  • te poți impune ca expert și brand de referință pe segmentul de piață unde activezi.

Aici sunt doar câteva motive. Ca să vezi și mai mult aplicabilitatea lor, gândește-te la un grup al părinților pentru un magazin de jucării sau la o comunitate a bicicliștilor pentru un magazin de biciclete și accesorii.

Înainte de a începe un astfel de grup de Facebook, aș vrea să îți ofer câteva recomandări care să te ajute să atragi și rezultate cu această tactică:

1. Nu face spam

Cred că este regula esențială pentru un grup de Facebook, trebuie să fii relevant.

Grupul nu este despre tine sau business-ul pe care îl reprezinți, ci despre clienții tăi și interesele lor. Nu face spam cu link-uri către site-ul tău, în momente irelevante, încercând să vinzi cât mai mult.

Scopul este să te conectezi cu audiența ta, să înțelegi de ce au nevoie clienții și cum îi poți tu susține pe termen lung. Membrii vor interacționa între ei, încurajează discuțiile pertinente. Când cineva se alătura grupului, dorește să participe la conversații interesante, nu să vadă link-uri de promovare.

2. Acceptă feedback-ul

Acceptă feedback-ul cliențiilor, fie că este pozitiv sau negativ. În momentul în care membrii grupului încep să discute între ei, poți să ai parte de laude sau de feedback negativ pentru anumite produse/servicii.

În acest caz ,nu e recomandat să ștergi postările sau să devii defensiv, ci să oferi o soluție la nemulțumiri sau să îți ceri scuze, dacă cineva din echipă chiar a greșit.

3. Descriere și reguli

Este recomandat să desemnezi o persoană ca administrator al grupului, din interiorul firmei sau colaborator, care să cunoască produsele, să aibă abilități bune de comunicare. Această persoană este responsabilă de grup, trebuie să se asigure că discuțiile sunt civilizate, că nu se face spam, se respectă regulile grupului, trebuie să fie de ajutor membrilor și multe altele.

Realizează un document cu reguli și încarcă-l în secțiunea File.  Descrierea este foarte importantă pentru ca membrii grupului să poată înțelege despre ce este acest grup și ce reprezintă el.

Nu uita să adaugi și tag-uri pentru ca și alți doritori să te găsească mai ușor.

4. Serviciu clienți

Dacă business-ul tău este din zona e-commerce, atunci este o oportunitate grozavă să oferi suport cliențiilor tăi cu informații legate de produse, livrare, retur etc. Clienții mulțumiți pot interveni în discuții și transmite un feedback pozitiv către membrii noi care evită să comande pentru că nu cunosc site-ul, produsele etc.

5. Crește interacțiunea prin video-uri,  live-uri și imagini

Știm deja că video-urile și imaginile sunt mai sugestive și atrag atenția. Cum le poți folosi? De pildă, când lansezi un produs nou, folosește opțiunea de live sau video pentru a îl prezenta în premieră și pentru a cere feedback.

Nu uita, focus pe clienți și interesele lor. Un exemplu de a promova noile ghete de primăvară fără a face spam:

Nu așa:

Astfel poți atrage atenția fără a face push pe vânzări.

6. Comunitatea e inima grupului

Din nou, nu este despre produse, ci despre oameni și interesele/nevoile lor. Este important să oferi membrilor grupului conținut de calitate, un loc unde pot întreba lucruri sau cere sfaturi, unde pot interacționa și contribui cu diverse experiențe și informație.

Înainte de a crea grupul, trebuie să înțelegi obiectivul lui, dacă business-ul tău poate contribui cu informație relevantă, dacă poți oferi conținut de calitate, ci nu spam. Atenție la setările lui, la descriere, reguli de acces și funcționare și așa mai departe.

După cum ziceam, grupurile reprezintă o tactică de fidelizare a clienților actuali, de a face noi conexiuni și  de a oferi vizibilitate și autoritate brand-ului. E important să conștientizezi că e o modalitate de promovare pe termen lung și necesită timp și dedicare din partea echipei.

Ce provocări vezi în dezvoltarea unui grup de Facebook asociat unui brand?

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Leave a Comment

0