To Do List pentru rezultate la înălțime de Black Friday - Canopy

To Do List pentru rezultate la înălțime de Black Friday

Tudor Alexandra

Chiar daca esti veteran al Black Friday-ului  sau rookie, sigur deja te napadesc emotiile cu gandul ca mai e putin si inca multe de facut pana atunci. Ce remarketing aplici, ai bannere, merge site-ul pentru un trafic intens?

Organizarea e cheia pentru rezultate above the canopy, asa ca mai jos am pregatit un to do list de verificat inainte de Black Friday:

1. Plan detaliat

Stabileste un buget pentru Black Friday si creeaza un media plan, impartit pe canale de promovare si detaliat pe tipuri de campanii, astfel incat atunci cand va veni momentul de implementat, sa fii sigur ca lucrezi dupa un plan clar si nu omiti nimic.

2. Teasing

Asigura-te ca ai o perioada de teasing – incepand cu 1-2 saptamani in avans, si chiar cateva zile. Oamenii incep sa faca research cu mult timp inainte pentru a vedea preturile, pentru a-si face liste de cumparaturi.

Vrei sa fii prezent atunci cand oamenii fac acest research si poate chiar stabilesc de la cine vor comanda. Asa ca asigura-te ca in perioada de teasing acoperi cat mai bine cautarile pe search si ca incepi sa anunti si prin campanii de display, cu precadere prin remarketing, perioada in care vei avea Black Friday, astfel incat oamenii sa fie pregatiti.

Iti recomand sa ai un landing page dedicat pentru perioada de teasing, cu instructiuni prin care oamenii sa isi creeze cont, sa adauge deja produse in wishlist sau in cosul de cumparaturi, pentru a se asigura ca vor comanda cat mai usor.

3. Include campanii de Display

Din media plan nu ar trebui sa lipseasca remarketing-ul (video sau cu bannere), si nici alte campanii de display. Costul per click in campaniile de Search creste foarte mult de Black Friday, iar display-ul iti va asigura in acelasi buget un trafic mult mai mare pe site. E important de stiut ca utilizatorii care se intorc pot reprezenta pana la 90% din totalul conversiilor. Pe langa asta, de Black Friday e  mai usor sa castigi noi clienti.

Consumatorii sunt atenti la reduceri de Black Friday, iar daca in restul anului nu esti convins de rezultatele campaniilor de Display, de Black Friday vei vedea rezultate foarte bune. Oamenii iau decizia de cumparare mult mai repede in aceste zile, focusul fiind pe oferte.

4. Remarketing istet

Creeaza-ti din timp listele de remarketing pe care sa le folosesti de Black Friday, pentru a te asigura ca le ai populate in weekendul reducerilor:

  • Liste de remarketing de 1, 7, 30, 60, 90, 120, 360 si 540 de zile pentru a putea licita diferit in functie de interesul mai recent al utilizatorilor.
  • Liste de remarketing pentru utilizatorii care intra pe paginile de teasing, care au vizitat website-ul de Black Friday-ul anterior, care vin din campaniile de search (relevanta mult mai mare), pe categorii de produse, pe adaugare in cos, smart list etc..
  • Customer lists cu adresele colectate in urma campaniei de teasing sau pe parcursul anului, in conformitate cu standardele GDPR.

De asemenea, poti crea audiente custom de tip custom intent sau custom affinity in functie de competitori, de categorii de produse sau de industrie. Si acestea necesita timp sa fie aprobate si sa colecteze date.

5. Adapteaza campaniile de Smart Display

Daca contul de Google Ads iti permite, seteaza o campanie de Smart Display. Acestea au nevoie de o perioada de learning pentru a aduce rezultate cat mai bune. De Black Friday inlocuieste doar asset-urile, astfel incat sa existe o continuitate a rezultatelor.

6. Pregateste bannerele din timp

Unul din cele mai importante aspecte este pregatirea din timp a materialelor, pentru evitarea erorilor de ultim moment.

Insista sa ai bannere, video-uri si tot ce mai ai nevoie din timp. Atat pentru a verifica corectitudinea lor, cat si pentru ca in aceasta perioada aprobarea lor dureaza.

Pe langa asta, volumul de munca este mare in apropierea Black Friday, asa ca, pentru campanii cat mai corect setate, nu lasa pe ultima suta de metri ce poti face azi.

7. Seteaza campaniile inainte de Black Friday

Seteaza campaniile chiar inainte sa ai materialele, conform media planului. Stabileste targetarile si cuvintele cheie, astfel, iti ramane doar sa urci materialele cand vei avea asset-urile si landing page-ul.

Apropo, landing page-ul ar trebui sa fie activ astfel incat materialele sa fie aprobate in avans. Altfel vor fi dezaprobate pe motiv de destination not working.

Pentru campaniile de search iti recomand sa lucrezi pe campanii existente, astfel te vei bucura de optimizarile facute deja pe campanii (cuvinte negative, quality score imbunatatit, etc).

8. Organizeaza cu labels

Se intampla des sa ramai cu reclame active post Black Friday sau sa nu mai stii ce reclame trebuie sa activezi/pui pe pauza? Foloseste-te de labels.

Astfel, iti poti seta etichete pentru reclamele/campaniile/ad group-urile pe care trebuie sa le activezi dupa Black Friday si labels cu cele pe care trebuie sa le opresti dupa Black Friday. Asa te poti bucura de utilitatea reguilor automate sau pur si simplu te asiguri de organizarea lucrurilor.

 

 

9. Tracking corect

Asigura-te ca tot ce inseamna tracking este corect: folosesti ultima de versiune coduri pentru Google Ads, tracking-ul conversiilor se face corect si fara erori, pixelul de Facebook este corect instalat, impreuna cu toate eventurile necesare.

 

 

10. Testeaza-ti website-ul

In ultimul rand, dar poate cel mai important de Black Friday, asigura-te ca vei avea un site functional. Toate eforturile de marketing de mai sus vor fi in zadar fara un website functional de la momentul startului promotiilor si pana la ultima comanda. Increderea unui client nemultumit, care isi doreste sa comande un produs redus, disponibil pentru un timp limitat, este greu de recuperat ulterior.

Sa nu uitam ca in retail numarul vanzarilor creste cu cat timpul de incarcare al unei paginii este mai scazut.

Pentru a vedea ca un magazin online va putea sustine incarcarea mare din zilele speciale cum sunt cele de Black Friday, este recomandat sa se efectueze teste de performanta si de scalabilitate.

Un test de performanta care va simula un numar mare de utilizatori va duce la constatarea anumitor probleme sau limitari ale sistemului magazinului online. In general, in urma testelor de performanta, poti vedea ca site-ul nu se scaleaza corespunzator si nu poate sustine un numar mare de utilizatori, iar acestia nu vor putea accesa site-ul.

Asa ca va recomand sa revizuiti arhitectura sistemului si design-ul acestuia impreuna cu echipa specializata, cu mult inainte de Black Friday.

Cateva dintre optiuni ar fi folosirea unor solutii moderne cum ar fi cloudurile publice si sistemele distribuite.

Sper sa va ajute sa aduceti rezultate mai bune in acest an. Sa avem un Black Friday la inaltime!

 

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Leave a Comment

0