Campanii cu efect îndelungat in perioada sarbatorilor. Focus pe YouTube. - Canopy

Campanii cu efect îndelungat in perioada sarbatorilor. Focus pe YouTube.

Ivona Gal

Ce vrea fiecare business de sarbatori? In general, vanzari si profit, cu cat mai mari cu atat mai bine. Cum ai putea insa sa atragi nu doar vanzari si clienti noi, ci si să ramai top of mind pentru acestia?

O solutie e sa integrezi YouTube si video-urile in strategie, sunt mai multe tactici pe care le poti pune in aplicare.

Inainte de orice, e bine sa ne uitam si la statistici, pentru a adapta orice strategie la obiceiurile consumatorilor. Indiferent ca e vorba de sarbatorile de iarna, de Paste, Valentine’s Day sau Black Friday, studiile Google arata ca o buna parte a  userilor fac achizitii pentru a le oferi cadou, ci nu pentru uz personal.

De asemenea, 70% dintre useri folosesc telefonul mobil pentru se informa inainte de a face o achizitie offline.

Nu este o noutate faptul ca orice vizual care este dinamic aduce engagement mult mai mare decat unul static, ca atare, in perioada in care toata lumea este in cautarea cadoului perfect, recomandat este sa includem reclamele video in strategia de promovare.

Cum aduci rezultate prin YouTube

68% din consumatorii care detin un smartphone apeleaza la YouTube pentru a obtine idei de cadouri.

Reclamele YouTube ne ajuta sa punem in evidenta produsele si brand-ul, folosindu-ne de o creatie inteligenta si atractiva. Targetarile ne ajuta sa ajungem atat la un public nou, cu interese in stransa legatura cu brandul promovat, cat si la clientii nostri existenti, contribuind la fidelizarea lor.

Este bine sa personalizam audienta in functie de industria in care activam. De exemplu, pentru un magazin de jucarii sau accesorii pentru copii, focusul audientei ar trebui sa fie in zona celor care sunt parinti.

De asemenea, pentru brandurile din zona de beauty promovarea YouTube joaca un rol important in luarea deciziei de a cumpara, deoarece vizualul convinge foarte mult aici.

Majoritatea celor care fac o achizitie in preajma sarbatorilor nu o fac cu un anumit brand in minte, ci incearca in prima faza cautari specifice de produs. Pentru a ajunge la acestia si pentru a targeta o audienta cat mai aproape de cea ideala, este recomandat sa folosim audientele custom, unde se pot seta interese, URLs, places sau apps. Este recomandat sa fie folosite minim 5 items din fiecare tip de target.

Audientele de tip Custom Intent se potrivesc cautarilor de cuvinte cheie relevante audientei. O buna practica este selectarea celor mai performate cuvinte cheie din cont in vederea folosirii in crearea acestui tip de audienta. Campania va performa si mai bine daca selectam 300 cuvinte cheie.

Poti incerca si o audienta de tip Custom Affinity, definita pe tipuri de locatii pe care userii le-au vizitat, conform istoricului Google Maps, targetata pe tipul de industrie in care activezi.

Trebuie sa recunoastem ca multi dintre noi lasam pe ultima suta de metri achizitiile cadourilor de Craciun. Procentul persoanelor care fac cumparaturi de Craciun cu 10 zile inainte de sarbatoare e undeva la 79%, deci destul de mare. Daca livrarea online va dura prea mult, acestia vor apela la cumparaturile offline, direct in magazin.

In ultimele zile dinaintea serii de Ajun se inregistreaza un numar mare de cautari pentru adresele magazinelor, ca atare va trebui sa te asiguri ca extensiile de locatie sunt setare corect. Impactul online-ului aici va fi destul de mare, deoarece consumatorii vor face un research riguros inainte de a merge in locatiile fizice, foarte aglomerate in acea perioada.

Online-ul ne poate ajuta in orice moment din an, mai ales cand vorbim de varfuri de consum, important este sa il integram istet in strategia de marketing.

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Leave a Comment

0