Shopping Ads: Pentru rezultate WOW sau BAU de Black Friday? - Canopy

Shopping Ads: Pentru rezultate WOW sau BAU de Black Friday?

Bianca Lohan

Pfiu..putem răsufla ușurați. A trecut cea mai importantă “sărbătoare” din an, cunoscută și ca “Revelionul Ecommerce”Black Friday. Cât timp ne tragem sufletul și analizăm cifrele și rezultatele înregistrate anul acesta, vreau să vă povestesc despre magicianul din online al Black Friday 2019: Shopping Ads.  

 

Iunie 2019 – Luna în care campaniile de Shopping și-au făcut apariția în România. 

Încă din luna iunie a acestui an, mulți dintre advertiseri au început să testeze campaniile de tip Shopping, fiind un produs BETA în conturile de Google Ads. Din luna septembrie însă, acest produs este disponibil  100%. Dacă în momentul lansării, reach-ul era între 1-5%, iar spre finalul verii era de aproximativ 20%, în prezent, reach-ul este de 100% și poate fi utilizat în strategia de promovare de orice magazin de tip ecommerce. 

 

Dacă vrei să afli mai multe informații despre cum funcționează campaniile de tip Shopping, precum și câteva tips & tricks pentru rezultate de invidiat, răsfoiește articolul scris de colega mea, Claudia. 

 

Shopping Ads pentru Black Friday 2019: Hot or not? 

 

În prezent, la orice căutare pe Google, ne lovim de Shopping Ads. Simple și de impact, reclamele de acest tip par să promită mult la nivel de conversii. Dar oare să fie lucrurile chiar atât de roz? 

Haide să descoperim împreună ce aport au avut campaniile Shopping în două dintre cele mai populare nișe e-commerce: Beauty și Fashion. 

Campaniile Shopping în lumea produselor de beauty

 

Perioada 15-17 noiembrie a fost crucială pentru strategia de promovare în on-line pentru majoritatea business-urilor de tip e-commerce din România. Campaniile Video, Search și Display au ocupat locurile 2, 3 și 4, iar locul întâi a fost ocupat de campaniile Shopping. 

Făcând referire strict la perioada menționată anterior, din numărul total de conversii obținut de Black Friday, campaniile de Shopping ne-au adus un procent de 40%, la un cost/conversie foarte bun. În ceea ce privește tipul de campanie care a performat cel mai bine, Smart Shopping a înregistrat 95% din numărul total de conversii la nivel de cont, în timp ce campaniile de tip Standard Shopping au înregistrat restul de 5%. 

 

Key Takeaways for better results: 

  • Organizează-ți feed-ul de produse din Merchant Center. De ce? Pentru că investești mult mai smart într-o campanie ce are la bază un set de produse. Spre exemplu, de Black Friday, focusul tău va fi doar pentru fond de ten. De ce? Pentru că această categorie îți aduce un revenue bun, este cea mai populară și well performing din punct de vedere al vânzărilor. În momentul acesta, probabil că nu vei vrea să promovezi toate produsele din site-ul tău, ci vei vrea sa direcționezi bugetul către categoria care te interesează. Aici apare salvatorul situației, cunoscut sub denumirea de Custom Label. Custom Label-ul (Eticheta) poate fi folosită pentru a grupa mai multe produse care fac parte din aceeași categorie, promoție, subcategorie etc. Spre exemplu, avem fond de ten X, fond de ten Y, fond de ten Z, toate la reducere de Black Friday. Ca să putem promova doar produsele ce intră în categoria de Black Friday 2019, facem un Custom Label cu această denumire. Astfel, vom putea filtra produsele pe care vrem să le scoatem în față în campaniile de Shopping cu ușurință. 
  • 5, 4, 3 Pornește campania din timp. Ca să nu te ia Black Friday prin surprindere :), recomandăm activarea campaniei de Shopping încă din perioada de teasing. Astfel, aduni date, iar în seara magică nu va trebui să stai cu emoții. De ce este important să activezi campania de Shopping cu câteva zile mai devreme de Black Friday? Fiind o campanie cu metodă de licitare automată, aceasta are nevoie de o perioadă de învățare și nu va putea porni exact în momentul în care o activăm.
  • Conversia trece prin stomac. Pardon…prin anunț 🙂 Anterior am menționat faptul că cele mai bune performanțe la nivel de conversii au fost înregistrate de campaniile de tip Smart Shopping. Acest tip de campanie ne permite să facem și un anunț (spre deosebire de campaniile Standard Shopping). În cadrul acestui anunț putem folosi Logo, un banner 1200×628, un Headline, un Long Headline și o Descriere. Astfel, pentru a-i atrage atenția utilizatorului, recomandăm utilizarea unui anunț catchy, cu un mesaj puternic. 

 

Walk, walk, shopping baby

În ceea ce privește nișa de fashion, Super Eroul Smart Shopping vine din nou în ajutor. Aportul nu este la fel de mare ca în nișa de beauty, iar, pentru un brand cu un awareness mediu, concurența este destul de acerbă. În perioada de Black Friday, din totalul de conversii obținute, campaniile de Smart Shopping au avut un aport de 25%. Este de remarcat faptul că această campanie a înregistrat un cost/conversie foarte mic (pe locul doi, după campania de Brand Protect). De asemenea, la fel ca în nișa de beauty, este la fel de important și în nișa de fashion să profităm de partea vizuală și textuală a unui anunț. Vorbim despre două nișe care se bazează mult pe decizii de cumpărare luate on the spot, care nu necesită o analiză în prealabil. 

 

Shopping pe YouTube: WHAT?

Pentru că vrem ca business-ul tău să ajungă cât mai sus, îți voi spune un secret: Poți face campanii Shopping și pe YouTube. Acestea sunt cunoscute sub denumirea de TrueView for Shopping. Acestea funcționează pe baza feed-ului de produse din Merchant Center, alături de un video catchy. Ca să înțelegi mai bine ideea, vin către tine și cu un exemplu concret. 

Deții magazinul online A cu produse cosmetice bio, care este un agregator de alte 5 brand-uri importante din nișă. În luna decembrie, utilizatorii vor putea regăsi în site-ul tău reduceri de 10% la brandul B. Pentru că ai un video foarte reușit, dorești să fii prezent pe YouTube. Însă, obiectivul tău nu este neapărat de awareness. Vrei să optimizezi campania pe conversii, pentru că este o perioadă propice pentru vânzăzi ale produselor din brandul B. Cum poți face asta? 

Simplu. Prin intermediul campaniilor de TrueView for Shopping. Pentru a face o campanie cât mai smart, recomand, încă o dată, segmentarea feed-ului de produse pe Label-uri importante (numele brand-urilor pe care le deține website-ul tău, spre exemplu). În cazul de față, vom avea un Label cu numele Brand B. Astfel, vom putea adăuga în campania noastră de Youtube, doar produsele din Brandul B, pe care vrem să le promovăm. Cool, nu? 

 

Reclamele arată cam așa: 

 

Produsele sunt afișate în partea dreaptă-sus, iar în momentul în care utilizatorul dă click pe unul dintre produsele respective, va fi direcționat către pagina corespunzătoare lui. 

A fost o încântare să petrecem primul Black Friday alături de campaniile Shopping. Pentru rezultate maxime, ele nu trebuie să lipsească din nicio strategie de promovare în online. Deși nu există încă o rețetă universal valabilă, recomandăm testarea pe diverse tipuri de filtrări din feed-ul de produse, precum și testarea celor două tipuri de campanii: Standard Shopping și Smart Shopping. 

 

La cât mai multe conversii! 

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Leave a Comment