Curios care sunt cele mai importante tendințe PPC?

Mai sunt eficiente campaniile de tip search? Funcționează oare campaniile Smart? Ce legătură are Social Media cu PPC-ul? Încă mai cuceresc pisicile internetul? Acestea sunt doar câteva întrebări la care vei avea răspunsul, însă anul 2020 vine cu mult mai multe surprize la pachet în ceea ce privește marketingul online.

Hai să vedem în continuare care sunt cele mai importante tendințe PPC ce vor domina sfera digitală în acest an și cum te poți folosi eficient de ele pentru a-ți pune business-ul în valoare.

Google Search 

Mezlum Can, PPC Rising Canopyst

Să fim sinceri pentru o secundă, Google Ads is here to stay! Google deține în prezent peste 85% din piața motoarelor de căutare la nivel global. Putem deduce din asta că platforma de Google Ads va rămâne la putere și va evolua constant și în 2020.

Google Search Ads – AI, Inovație și Simplitate
În 2020 putem observa un push în privința utilizării metodelor de smart bidding. Dezvoltarea rapidă a Inteligenței Artificiale realizată în ultimii ani ne permite să folosim aceste metode de bidding la capacitate maximă. Explicat în termeni simpli, metodele de bidding elimină pe cât de mult posibil erorile umane. Tot ce e nevoie ca tu sa faci e să-ți setezi un scop, un buget, iar de restul se ocupă Google. Simplu nu? 😉

ETA – Did you mean RSA?
În 2019 a avut loc lansarea anunțurilor search de tip responsive. Aceste tipuri de anunțuri se redimensionează în funcție de device, iar Google folosește AI pentru a testa până la 15 headlines și până la 4 descrieri în diferite combinații și se adaptează în funcție de căutările unui utilizator pentru a-i oferi cel mai relevant ad-copy. 

În 2020 suntem siguri că reclamele de tip responsive vor ajunge la un cu totul alt nivel. Mulți specialiști din întreaga lume consideră că până la sfârșitul anului 2020 reclamele de tip responsive vor lua locul reclamelor de tip extended search ads.

A round of applause for the audiences.
Cu toții iubim audiențele. Ca specialiști suntem mereu în căutarea audienței de targetare perfecte. Recomandăm folosirea acestor audiențe și în Google Search Ads.

La fel ca și în Display Network poți folosi audiențe de tip in-market și chiar remarketing, seasonal audiences, plus multe beta-uri super wow. Aceste audiențe vor colabora cu toate cuvintele cheie din adgroup pentru a ajunge la persoana potrivită.

Google Display

Arianne Stritter, PPC Canopyst

Dacă Google Display nu a fost o parte din strategia ta de marketing anul trecut, în 2020 este un must have.

Responsive Display Ads
Google ne ușurează activitatea cu ajutorul anunțurilor de tip responsive și în Rețeaua Display. 

Acestea se adaptează pe orice dispozitiv și necesită un minimum de 2 imagini cu dimensiunile 1080×1080 și 1200×628, 5 headlines, 1 long headline și 5 descrieri. Sunt foarte ușor de creat și ne salvează foarte mult timp.

Audiențe
În 2020 audiențele rămân la fel de importante ca până acum. 

Dacă în 2019 s-a folosit în continuare targetarea contextuală, anul acest focusul va fi din ce în ce mai orientat către targetarea comportamentală. Pentru a putea face acest lucru este nevoie să ne definim cât mai detaliat buyer personas la care dorim să ajungem. 

Remarketing
Nu putem discuta despre Google Display fără să luam în considerare Remarketing. În comerțul online, o persoană vizitează un site în medie de 9 ori până să se decidă să cumpere. Conform unui studiu recent, campaniile de remarketing au un cost pe achiziție de 4 ori mai mic comparativ cu opțiunile tradiționale ale campaniilor de Display.

YouTube & Video 

Bianca Lohan, PPC Canopyst

2019 a fost anul în care brand-urile și-au spus poveștile prin intermediul campaniilor video. În anul 2020, campaniile video își păstrează locul printre aceste tendințe PPC.

Conform unor studii din domeniu, în anul 2019, 46% dintre marketeri au afirmat faptul că vor investi mai mult în YouTube Ads în anul următor, comparativ cu anul 2018, când doar 38% au afirmat același lucru.

Pornind de la campanii care au un rol foarte important în creșterea gradului de awareness și până la campanii care ocupă o parte importantă în decizia de cumpărare a unui utilizator, video ocupă un loc fruntaș în topul campaniilor de performance și în anul 2020. Sounds good, dar cum putem profita la maxim de tot ce ne ofera YouTube Ads? Cu ajutorul Bumper Ads & Bumper Machine, Discovery Ads, Non-Skippable Ads, Brand Lift Recall și AR “Try On” Ad Feature. Mai multe despre acestea puteți citi în acest articol.

Smart Campaigns 

Claudia Grigore, Senior PPC Canopyst

Anul 2020 va fi cu siguranță anul “smart”. Smart campaigns, Smart bidding și Smart Shopping sunt elementele cheie în ceea ce privește promovarea. Cu ajutorul dezvoltării algoritmului Machine Learning, Google a reușit să automatizeze și să eficientizeze rezultatele campaniilor prin perfecționarea produselor de tip smart.

Încă de anul trecut Smart Display și Smart Shopping s-au dovedit a fi foarte eficiente. Având în vedere complexitatea algoritmului și perfecționarea lui pe măsură ce acumulează date, se estimează că în 2020 Machine Learning va revoluționa promovarea. 

Smart Display
Smart Display este o campanie inteligentă care utilizează o combinație de remarketing, display keywords, topics, destinații de plasare, audiențe in-market și audiențe similare, ajungând astfel mai ușor la publicul tău țintă.

tendinte ppc

Smart Shopping
Cu ajutorul campaniilor Smart Shopping, produsele existente în feed sunt afișate într-o varietate de anunturi în cadrul rețelei Google, folosind Machine Learning. Aceste tipuri de campanii au fost lansate în septembrie 2019. Am testat Smart Shopping în diferite domenii, iar experiența ne-a demonstrat că rezultatele sunt foarte bune atâta timp cât sunt respectate specificațiile. Un aspect foarte important este răbdarea în perioada de learning.

tendinte ppc

Smart Bidding
Smart Bidding este un set de strategii de licitare bazate pe conversii, Target CPA, Target ROAS and Enhanced CPC, care utilizează machine learning pentru a vă ajuta să găsiți suma licitată potrivită pentru fiecare licitație. Pentru a afla contextul unic al fiecărei căutări, aceasta ține cont și de o serie de semnale din timpul licitației, inclusiv dispozitivul, locația, ora, lista de remarketing, limba și sistemul de operare.

tendinte ppc

Dacă în 2020 îți dorești campanii eficiente și atingerea obiectivelor stabilite atunci cu siguranță trebuie să testezi Smart Campaigns și Smart bidding.

Mobile 

Oana Popa, PPC Canopyst

Putem spune că nu mai reprezintă o noutate faptul că mai mult de jumătate din traficul online, provine din dispozitivele mobile. Așadar, segmentarea campaniilor pe tipuri de device, dar și ajustarea bid-urilor astfel încât să ne asigurăm că ne aflăm în topul rezultatelor căutărilor este obligatoriu pentru orice business care dorește să aibă o poziție bine definită în mediul online.

Voice Search
Printre seria de tendințe PPC în anul 2020, își fac loc și căutările vocale (Voice Search). 

Noțiunile de Smart Home, asistent personal virtual ( Google Home, Alexa și Siri) nu ne mai sunt străine, aproximativ 40% din populația activă din online folosindu-le cel puțin o dată pe zi. 

tendinte ppc

Chiar dacă voice search e un subiect relativ nou pentru orice industrie, avântul tehnologic din ultima perioadă ne-a demonstrat faptul că nu va trece mult până ce acestea se vor regăsi și la nivelul setărilor de campanii din toate platformele. 

Una dintre cele mai importante schimbări la nivel de PPC este adaptarea cuvintelor cheie în campanii. Oamenii folosesc mult mai multe cuvinte și expresii dezvoltate atunci când vorbesc, față de atunci când scriu. Nu în ultimul rând, acest lucru determină și poziția pe care o va ocupa anunțul în pagina de rezultate.

AMP
Pe lângă prezența în topul rezultatelor căutărilor, un alt aspect crucial îl reprezintă viteza de încărcare a landing page-ului pe dispozitive mobile. 

Un utilizator se așteaptă ca o pagină web să se încarce în medie între 2-3 secunde. Din fericire, există tehnologii în care nu este nevoie să investim tot timpul și efortul nostru pentru a oferi mai multă viteză. Vorbim de Accelerated Mobile Pages, cunoscut și sub acronimul AMP, de la Google.

Întrucât paginile AMP sunt de tip HTML, Google Ads le va trata similar cu orice alt tip de pagină. Tot ce e de făcut este să o introduceți ca pagină de destinație mobilă a anunțului și / sau a cuvântului cheie.

 

Facebook & Instagram Ads

Iulia Mareș, PPC Canopyst

În 2020, Machine Learning îți va ajuta business-ul să crească din ce în ce mai mult. Asigură-te că ai implementate următoarele lucruri:

  • Facebook Pixel cu Advanced Matching activat. Astfel, Pixelul va strânge mai multe informații despre clienții tăi și te va ajuta să ajungi la potențiali clienți cât mai relevanți pentru business-ul tău
  • Folosește CBO (Campaign Budget Optimization). Facebook îți va optimiza bugetul astfel încât să aducă cât mai multe rezultate în funcție de obiectivul setat

tendinte ppc

  • Selectează Automatic Placements și personalizează reclama în funcție de locul de afișare. În funcție de setările campaniei, reclama ta va ajunge la un public mai larg

Da, în continuare reclame de tip video vor fi importante în 2020. Încă nu ai alocat un buget pentru a realiza videoclipuri? Ai o multitudine de soluții: poți să transformi imaginile în videoclipuri direct din Business Manager, să creezi Slideshow din bannere statice sau să folosești catalogul de produse și opțiunea de Additional Images.

În plus, poți să personalizezi vizualul pentru formatul de Story!

Social Medial

Carmen Pușcașu, PPC Canopyst

Nu de puține ori Social Media a contribuit generos în dezvoltarea și poziționarea unui brand, astfel că acest tip de promovare nu este deloc de neglijat. Iată care sunt tendințele anului 2020 și ce trebuie să iei în considerare dacă îți dorești o imagine puternică pe platformele sociale:

Hail to the Video Content
Statisticile ne arată că utilizatorii de internet consumă aproximativ 84 de minute de conținut video, iar până în 2021 se estimează că timpul va crește până la 100 de minute.

Mulți utilizatori renunță la orice alt tip de conținut în favoarea celui video, iar acest lucru l-am experimentat și noi la Canopy atunci când am decis să urmăm trendul și să transpunem blogul într-o serie de clipuri interactive, iar rezultatele au fost pe măsura așteptărilor.

Tip: Majoritatea conținutului video este urmărit de pe mobil cu sonorul oprit. Așadar, ține acest lucru în minte atunci când creezi conceptul videoului.

Story must go on
Postările de tip Story sunt încă o zonă neexploatată de business-urile din România atât pe Facebook, cât și pe Instagram, așadar este loc de dezvoltare din belșug. 

De ce să livrezi postări de tip Story? Pentru că sunt mobile-first și pentru că sunt un mod interactiv, creativ și original de a interacționa cu utilizatorii de Facebook și Instagram. 

Potrivit studiilor de piață, userii (în special cei de Instagram) consumă în mare parte conținutul din Story și mai puțin pe cel din Feed. 

Tip: Atât Facebook, cât și Instagram pun la dispoziție o mulțime de efecte vizuale creative și stickere interactive precum poll-uri, întrebări la care userii pot răspunde, countdown pe care îl poți utiliza înaintea unei lansări etc. Testează toate aceste artificii și fii cât mai creativ.

I have a Pinterest in you
Pinterest își face din ce în ce mai mult loc în sfera digitală românească, fiind o platformă dedicată utilizatorilor care sunt în căutare de noi idei, fie că ne referim la fashion, home&deco, bijuterii sau lucruri mai puțin palpabile. 

Partea bună este că și tu poți intra pe Pinterest și poți direcționa userii către pasul final și anume conversia, datorită faptului că permite utilizatorilor să achiziționeze rapid și simplu un produs printr-un link de shopping.

Tip: Adaugă link-uri către website-ul tău pentru fiecare Pin pe care îl postezi, astfel vei crește traficul.

Less is more
Conceptul de Social Media Detox apare din ce în ce mai des în rândul utilizatorilor, mulți dintre aceștia renunțând la platformele sociale care nu le aduc niciun beneficiu. Aceste decizii vin în contextul avalanșei de prea mult content și informații.

Ce este de făcut? Să te concentrezi pe content de calitate focusat pe audiența ta principală și mai puțin pe cantitate.  

Tip: Analizează ce platforme utilizează audiența ta cel mai des, cât și la ce tip de conținut reacționează cel mai bine și ține cont de aceste aspecte atunci când creezi următoarele postări. 

#petfluencer, cel mai cool influencer

Nopy The Cat, Chief Smiles Catnopyst

Pentru a deveni un petfluencer trebuie ca marketing-ul pe care îl faci să fie meowmorabil. Poți posta pe zeci de platforme de social media, poți targeta audiențele dorite, poți trimite trafic în site, dar nu vei avea niciodată rezultatele dorite dacă nu ai o abordare personală și conținut de calitate. Așa cum fac eu pe pagina mea oficială Nopy The Cat.

Brand Ambassador
Tot mai multe companii dezvoltă sau atrag ca ambasadori branduri personale puternice sau influenceri. Se estimează o creștere de peste 20% a industriei de influencing marketing în 2020, dar au început să apară și tot mai multe semne de întrebare cu privire la acest tip de strategie: Care sunt influencerii potriviți pentru brandul meu, cum mă poate afecta pe mine o greșeală a celui care este ambasador al brandului, cum pot măsura rezultatele campaniei, care este costul corect pentru influencerii cu care colaborez?

Pisicile cuceresc internetul
Ce greșeli cu impact în business-ul tău crezi că ar putea face o pisică? O pisică va crea întotdeauna emoție pozitivă mai mult ca orice altă persoană, atrage atenția și generează al naibii de multe reacții. Dacă nu ne crezi, aruncă un ochi peste pagina Canopy și vezi ce engagement avem eu și Sheeba comparativ cu orice alt coleg.

Ce persoană crezi că ar putea fi mai simpatică decât mine? De ce sunt eu zilnic fotografiat? Este clar, fac parte din valul de trendsetteri care au creat o nouă tendință în advertising – #petinfluencer. Așadar, eu îți dau un sfat pisicesc de a nu ignora ceea ce îți miaun, pentru că ai putea avea de pierdut multe lucruri interesante.

Despre trendurile digitale sunt multe de povestit, însă noi sperăm că am reușit să cuprindem tot ce era esențial în acest articol, astfel încât să te ajute să ai o imagine clara asupra strategiei de marketing pe care te gândești să o adopți pentru acest an.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *