Welcome in 2020! După o perioadă frumoasă de concedii și cadouri, ne întoarcem la analizat datele, implementat campanii și îmbunătățit strategiile. Noi suntem pregătiți să începem cu o raportare intensă pe performanțele strategiei din 2019. Dar ce tool vom folosi?

Pregătește-ți o cafea, pentru că noi am testat mai multe tool-uri prin care poți să raportezi rezultatele, iar în continuare îți prezentăm PROS și CONS pentru fiecare!

 

Raven SEO Tools

Ce tool-uri de raportare să alegi în 2020 1

 

PROS:

  • Poți să realizezi template-uri pe care să le poți folosi în fiecare lună
  • Poți să programezi să ți se autogenereze raportul
  • Este foarte vizual pe partea de date
  • Folosind un template, generarea raportului lunar se realizează în cel mult 2 minute datorită interfeței foarte ușor de utilizat
  • Poți distribui raportul în format PDF sau sub formă de link
  • Poți să raportezi rezultate din mai multe surse, precum: Youtube, Facebook, Twitter, Linkedin
  • Ai posibilitatea să folosești adrese de logare diferite în momentul în care conectezi platformele de advertising și Raven

CONS:

  • Raportarea rezultatelor din Facebook este limitată, având posibilitatea să inserezi doar metrici precum Reach și Likes
  • Sunt perioade în care rapoartele se generează foarte greu

 

Whatagraph

Ce tool-uri de raportare să alegi în 2020 2

 

PROS:

  • Este un tool super vizual. În plus, fiecare metric conține și explicații suplimentare care să te ajute să îl înțelegi mai bine
  • Poți să separi metricii în funcție de canale (Search, Display, Shopping etc.)
  • Ai posibilitatea să alegi anumite campanii pe care să realizezi raportarea, ceea ce reprezintă un mare plus dacă lucrezi cu bugete CO și cu campanii punctuale
  • Ai o gamă variată de metrici pe care îi poți folosi în raport
  • Raportarea rezultatelor din Facebook se realizează direct, fără Third Parties
  • Poți să personalizezi raportul astfel încât să incluzi logo-ul clientului și logo-ul agenției

CONS:

  • Data nu se actualizează automat, ci trebuie să schimbi manual perioada de raportare
  • Nu poți să filtrezi după label-uri, ci doar după denumirea campaniilor
  • Adresa cu care te autentifici în Whatagraph trebuie să coincidă cu adresa cu care ai acces în toate platformele pe care le folosești în raportare

 

Data Studio

Ce tool-uri de raportare să alegi în 2020 3

 

PROS:

  • Este FREE!
  • Salvezi mult timp prin copy/paste la orice date sau tabele
  • Rapoartele pot fi programate să fie trimise pe email la o anumită dată/oră
  • Există template-uri predefinite pentru diverse tipuri de campanii care se pot duplica și edita foarte ușor
  • Este foarte vizual, mai ales prin partea de charts și grafice
  • Odată creat un template de raport pentru un client, acesta nu trebuie duplicat în fiecare lună Trimitem același raport în fiecare lună, dar cu datele modificate (rezultatele se updatează automat la schimbarea data range-ului)
  • Există 128 metrici care pot fi folosiți în raportare (inclusiv metrici specifici pentru Display, Video etc.), dar și posibilitatea (nelimitată) de a crea metrici. Este de menționat aici că aceste acțiuni custom nu sunt foarte simple și pot necesita ajutorul unui programator
  • Se pot crea rapoarte custom pentru anumite campanii (de exemplu, campaniile care au denumirea X), însă doar prin Google Sheets Embedded
  • Background-ul este un pattern format din pătrățele, lucru care ajută foarte mult la încadrarea corectă în pagini

CONS:

  • Datele de raportare nu se actualizează automat, în fiecare pagină a raportului fiind necesară modificarea datelor manual
  • Rapoartele Facebook pot fi realizate doar pe baza datelor din Google Sheets. Alternativ, există variante de Third Parties (paid).

 

Sperăm că aceste recomandări te pot ajuta să alegi cel mai bun tool pentru tine și pentru ce ai nevoie. Orice ai alege, nu uita să testezi și Keep your mind hungry!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *