Atunci când vorbim despre impactul pe care fiecare business îl are sau îl poate avea în mediul online, campaniile de Display sunt foarte importante, iar investițiile în această direcție sunt într-o continuă creștere.

Ținând cont de faptul că se investesc sume destul de mari în această direcție, este esențial să avem o vizibilitate mare și conținut de calitate, pentru a genera rezultate cât mai bune din punct de vedere CTR și vânzări. 

Anunțurile din Rețeaua Display nu se afișează (momentan) celor care fac un search la momentul respectiv (exemplu: o imagine lângă anunțul plătit de search) – target-ul campaniilor fiind pe Remarketing, Interese, Plasamente ș.a.m.d., motiv pentru care bannerele au scopul de a aduce trafic nou în site sau a readuce useri mai vechi înapoi, în funcție de mesajul pe care îl transmitem și strategia pe partea vizuală pe care o promovăm.

Mai jos vă prezint un top al bannerelor recomandate de noi:

Google Ads

Responsive Ads

  • Landscape: 1200x628px
  • Square: 1200x1200px
  • Logo (square): 1200x1200px
  • Logo (landscape): 1200x300px

Max. size: 5120kb, folosiți 300 ppi pentru o rezoluție bună.

Tips & Tricks Responsive Ads:

  • Adăugați cel puțin 3 imagini landscape și 3 imagini square pentru un scor excelent. Platforma va roti imaginile și va oferi apoi informații despre optimizarea conținutului: View Asset Details – Performance.
  • Folosiți imagini de înaltă calitate și asigurați-vă că elementele sunt bine evidențiate și perfect vizibile, cu focus pe subiect și mesaj. Recomandăm să utilizați maxim 20% text sau chiar deloc – textul anunțului se poate face din platformă și nu va încărca imaginea vizual.

Display Ads

Top Desktop

  • 468x60px,
  • 728x90px,
  • 336x280px,
  • 300x250px,
  • 120x600px,
  • 160x600px,
  • 300x600px

Max. size: 150kb, folosiți 300 ppi pentru o rezoluție bună.

Top Mobile

  • 300x50px,
  • 320x50px,
  • 320x100px

Max. size: 150kb, folosiți 300 ppi pentru o rezoluție bună.

Tips & Tricks Display Ads:

  • Pentru a avea o vizibilitate cât mai bună, folosiți cel puțin cele 10 dimensiuni recomandate mai sus. Astfel, platforma Google va putea afișa banner-ul potrivit, în funcție de spațiile rezervate anunțurilor pe site-urile unde ne afișăm.
  • Folosiți bannere simple, dar cu impact. Încercați să nu aveți foarte mult text sau elemente ce pot fi greu remarcate. Bannerele trebuie să atragă utilizatorii la primul contact vizual.
  • Pentru un Asset avansat, puteți dezvolta seturi de bannere în format HTML5 sau GIF-uri.
  • Mai multe detalii aici despre bannere și toate dimensiunile disponibile, găsiți aici: RO / EN

*pentru câteva regiuni precum Polonia, Suedia, etc. avem dimensiuni extra.

Gmail Ads

  • ​Landscape: 1200x628px
  • Square: 1200x1200px
  • Header Image: 1200x400px
  • Logo (square): 1200x1200px

Max. size: 1mb și 150kb pentur logo, folosiți 300 ppi pentru o rezoluție bună.

Tips & Tricks Gmail Ads:

  • Conținutul e-mailului în care apare promoția se poate face din platformă, însă pentru un next-level în care putem avea un design cât mai reușit (mai multe poze, mai multe butoane de tip CTA, etc.), vă recomand varianta HTML. Mai multe detalii despre cum funcționează pot fi găsite aici.

Bonus: YouTube Ads

  • Landscape banner: 300x60px
  • Video formats: 9:16 (vertical for mobile – link), 1:1 (square), 16:9 (landscape for desktop)

Facebook

Top plasamente

  • Newsfeed: 1200x1200px (sau minim 1080x1080px)
  • Carousel images: 1200x1200px (sau minim 1080x1080px) 
  • Instant article: 1200x1200px
  • Right column: 1200x628px (landscape)
  • Story: 1080x1920px

Instagram

  • Feed: 1200x1200px (sau minim 1080x1080px)
  • Story: 1080x1920px

Tips & Tricks Facebook/Instagram:

  • Folosiți Text Overlay pentru a testa imaginea. Trebuie să vă asigurați că există maxim 20% text în imagine, pentru ca anunțul să performeze cât mai bine.
  • Rulați imagini diferite (Split-Test) pentru a observa care din ele performează cel mai bine și are un impact asupra utilizatorilor.
  • O practică bună este să transformați imaginile în video: Facebook poate face asta automat, din platformă, unde putem seta un Template pe care îl putem customiza.
  • Pentru un User Experience bun, folosiți reclamele de tip Instant Experience (funcționează doar pe mobile).
  • Facebook ne pune la dispoziție ghid destul de complex, unde putem vedea specificațiile fiecărei dimensiuni, împreună cu sfaturi despre: video, carousel, instant experience și catalog de produse. Acesta poate fi găsit aici.

LinkedIn

Single image: 1200x627px

Carousel: 1080x1080px

Tips & Tricks LinkedIn:

  • Pe lângă cele două formate specificate mai sus, mai avem și anunțurile de tip Spotlight Format, cu următoarele specificații: 300x250px (background) și 100×100 (logo). Mai multe detalii despre acest tip de anunț găsim aici.
  • Mai multe detalii despre LinkedIn Sponsored Content pot fi găsite aici.

 

Pinterest

 

Standard Pin: 1000x1500px (maxim 32mb)

Single Image & Carousel: 1080x1080px

  •  Cei de la Pinterest vin în ajutorul nostru cu un ghid detaliat atât pentru anunțurile de tip Image, cât și pe partea de Video. Acesta poate fi găsit aici.
  •  Pentru a ne asigura că avem imagini și content de calitate, aici găsim și un ghid pe partea de Best Practices.  

Good To Know

Google ne pune la dispoziție gratuit programul Web Designer, pentru a crea seturi complete de bannere, folosind machete propri sau Template-uri predefinite ale platformei.

Acesta poate fi descărcat de aici.

Acum că știți care sunt dimensiunile destinate fiecărei platforme și tip de anunț, nu mai aveți niciun motiv să nu profitați de potențialul lor maxim. Folosiți-vă de toate plasamentele puse la dispoziție de aceste platforme, prin bannere customizate și personalizate și cu siguranță veți observa o creștere în ceea ce privește vizibilitatea voastră în online.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *