Se spune că Social Media este o ramură a marketingului separată de PPC, însă noi spunem că cele două se completează atât de bine încât nu ratăm nici măcar evenimentele ce au ca temă principală acest subiect. 

Săptămâna trecută am fost la Social Media Summit de unde am venit cu perspective noi despre ceea ce înseamnă un content care vinde, ce înseamnă o strategie bună, dar și cum faci un viral.

Iată care sunt 5 idei cu care am plecat de la Social Media Summit și care mi-au atras atenția.

  • Experiența video mai puternică decât oricând

Platformele de Social Media și utilizatorii acestora din ce în ce mai tineri au forțat consumul de conținut să migreze masiv către zona video. În strânsă legătură cu faptul că tot mai mulți copiii au acces la Internet, urmăresc un număr mare de vlogg-uri și utilizează TikTok, unde conținutul video nu doar că primează, ci este și singurul care se regăsește pe unele platforme, amploarea pe care video-ul a luat-o nu este o surpriză pentru nimeni.

Nu doar consumul de video content a crescut, ci și volumul de reclame în acest format, una dintre cele mai eficiente și utilizate platforme fiind Youtube. Potrivit studiilor din domeniu, 46% dintre marketeri au spus în 2019 că vor investi mai mult în YouTube Ads în anul următor, comparativ cu anul precedent când doar 38% au luat acest lucru în considerare.

Așadar, dacă încă nu ai inclus video content-ul în strategia ta de marketing, este timpul să o faci, pentru că altfel riști să pierzi teren în fața business-urilor care au înțeles că atât piața, cât și consumatorii sunt dinamici și că nu poți ține altfel pasul cu aceștia, dar mai ales nu poți să-ți păstrezi clienții dacă nu te adaptezi la trenduri. 

  • Umorul din Social Media nu vinde 

Potrivit lui Alexandru Ion, director de marketing la Food Panda ,,Mesajele funny cresc comunitatea, dar nu aduc performanță”. 

Din punctul meu de vedere, indirect aduc. Dacă vorbim despre un conținut share-uibil ușor, mult mai multă lume va vorbi despre tine, poți ajunge organic la un pool mare de clienți, pe care ulterior poți să îi remarketezi, și poți să scalezi comunitatea. Dacă la o comunitate cu 10% mai mare aplici aceeași rată de conversie, practic crești vânzările cu 10%. 

Secretul este să fii creativ și să o gândești strategic.

  • Copiii știu să utilizeze tehnologia, însă nu știu să se lege la șireturi

Statisticile spun că aproximativ 20% dintre copiii cu vârste mai mici de 5 ani ştiu să utilizeze tehnologia, în timp ce, paradoxal, doar 10% ştiu să se lege la şireturi. Acest studiu nu poate decât să ne ducă cu gândul la faptul că prioritățile oamenilor au început să se schimbe, ceea ce în timp va duce și la o schimbare la nivel de comportament de consum și cumpărare.

Cum tehnologia oferă multe scurtături și este time saving dacă este folosită cum trebuie, copiii de azi, care vor fi adulții de mâine, se vor aștepta ca lucrurile din offline să meargă aproape ca în online. De ce să te plimbi printre rafturile unui supermarket în căutarea unui produs sau a unui consultant care să te îndrume în alegerea unuia, când toate aceste lucruri le poate face chiar raftul însuși, transmițându-ți mesaje personalizate și ademenindu-te cu oferte tentante?

  • TikTok este platforma momentului

Toată lumea vorbește despre TikTok și toată lumea este pe TikTok. Impresia greșită cu care pornesc oamenii este aceea că aplicația se adresează unui public foarte tânăr, când în realitate, odată cu faima pe care TikTok și-a dobândit-o, și vârsta utilizatorilor a crescut, deci probabil că și puterea de cumpărare. În fapt, așa au pornit și Facebook și Instagram, media de vârstă crescând ușor-ușor. Printre utilizatorii mai înaintați în vârstă, ca să o numim așa, se numără și vedete precum INNA, Antonia sau Smiley.

Marele avantaj pe care TikTok îl are este că poți deveni viral cu un video chiar şi cu un cont cu 0 followeri, iar asta se datorează algoritmului pe care îl are. Cu cât video-ul este mai creativ și ai hashtag-uri relevante, cu atât mai multe șanse ai să apari în feed-ul utilizatorilor și să-ți crească engagement-ul. 

Din punct de vedere viral, engagement și content creativ, TikTok este platforma ideală, însă dacă vrei performance trebuie să ştii că nu este tocmai cel mai potrivit canal.

  • Copiii schimbă jocul în YouTube Trends

Motivul pentru care canalele de YouTube cu anumite subiecte iraționale pentru oamenii de marketing (și nu numai) este acela că numărul de copiii care au acces la Internet a crescut foarte mult în ultimii ani, ei devenind consumatorii principali de vlogg-uri care sunt acum în trend.

Acest lucru explică discrepanța de vizualizări și abonați dintre un canal cu content ușor de digerat și altul ce conține informații care trebuie procesate. 

Dacă o gândim puțin la rece, pe principiul acesta se bazează și restul platformelor de Social Media. 

Este cert că lucrurile se schimbă rapid în online, nu doar în Social Media, iar nouă ca oameni de marketing nu ne rămâne de făcut decât să ne adaptăm și să ținem pasul cu trendurile dacă vrem ca brand-urile să supraviețuiască în continuare.

Recommended Posts

2 Comments


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *