Pentru mulți dintre noi, situația din prezent este printre cele mai dure crize cu care ne-am confruntat până acum. Deși de-a lungul timpului omenirea a fost traversată de multe încercări de acest tip, acum avem posibilitatea să urmărim pas cu pas modul în care comportamentele noastre se schimbă de la o zi la alta. 

Oare și comportamentul nostru în online a suferit modificări? 

Încă de săptămâna trecută, comportamentele utilizatorilor în online au început să sufere schimbări, iar brand-urile au început să simtă modificări în ceea ce privește vânzările. Din dorința de a nu părea oportuniste, multe dintre business-uri încă nu au stabilit cum vor aborda această situație în strategia digitală. 

Cu toate acestea, câteva dintre categoriile de produse au înregistrat o creștere în ceea ce privește numărul de căutări și de click-uri. 

Beauty Intensifies 

În prezent, mulți dintre noi lucrăm de acasă, petrecându-ne tot timpul indoor. Aceasta ar fi prima etapă a schimbării comportamentului nostru în online: căutăm mai mult, chiar dacă nu comandăm neapărat.

În una dintre cele mai puternice industrii ecommerce și anume, industria de beauty, s-au înregistrat câteva modificări în această perioadă. Analizând conturile de beauty din portofoliul nostru, am observat faptul că, tot ce ține de categoria produselor de skincare a înregistrat o creștere în ceea ce privește numărul de căutări și click-uri. La fel s-a întâmplat și cu subcategoria de produse de make-up: fondul de ten. Un studiu recent realizat pe industria de beauty ilustrează apariția “The Longwear Foundation (Mascara) Effect”. Acest efect face referire la faptul că, purtând masca pentru protecție, femeile sunt interesate mai mult de fondurile de ten cu o rezistență mai mare. 

O creștere semnificativă (în comparație cu produsele din categoria make-up și skincare) a fost înregistrată la nivelul click-urilor și căutărilor pentru categoria de parfumerie. 

Făcând o analiză asupra tuturor conturilor din industria beauty care fac parte din portofoliul Canopy, am observat o creștere de 100% în ceea ce privește dezinfectantele pentru mâini, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut Un utilizator a achiziționat la o singură comandă, în medie, 2 dezinfectante. 

Care este atitudinea magazinelor din industria de beauty în această perioadă?

Multe dintre magazinele din această sferă încurajează cumpărăturile în online prin diferite strategii. Cea mai des întâlnită strategie este reprezentată de livrarea gratuită, cu sau fără prag valoric în ceea ce privește comanda plasată. De asemenea, magazinele de beauty vor începe să promoveze livrarea rapidă în diferite orașe, livrarea sigură, fără risc, precum și scoaterea în față a produselor ce se găsesc exclusiv online. 

Este o perioadă foarte importantă în ceea ce privește poziționarea brand-urilor în online. Acestea trebuie să fie proactive, să adopte empatia și susținerea în strategia de comunicare și să le ofere consumatorilor sentimentul de siguranță, astfel încât aceștia din urmă vor avea încredere să plaseze o comandă. 

Key Points 

  • Încurajează cât mai mult cumpărăturile online, prin abordarea unor strategii de livrare gratuită;
  • Empatizează cu publicul țintă și garantează-le siguranța pe care le-o oferă brand-ul tău dacă vor plasa o comandă online;
  • Fă push pe produsele care se regăsesc exclusiv online;
  • Focusează-te pe produsele care să le ofere un confort potențialilor cumpărători. Dacă faci parte din industria de beauty, scoate în față produsele de skincare, de îngrijire, de igienă;

Criza trece, atitudinea brand-urilor rămâne. 

Această perioadă este una extrem de delicată pentru brand-uri și pentru modul în care vor comunica în online. De ce? Pentru că după ce vom trece peste această criză, în momentul în care vom dori să achiziționăm ceva, vom prefera cu siguranță brand-urile care au acționat empatic în această perioadă și care au luat cele mai bune decizii pentru protejarea angajaților și cetățenilor. 

Să luăm exemplul Airbnb. Cu siguranță mulți dintre noi aveau vacanțe programate în această perioadă, cu rezervări făcute pe Airbnb. Până pe 13 martie, politica de refund menționa faptul că pentru orice rezervare făcută în cele mai afectate țări (Italia, Iran), utilizatorul va primi 100% refund, fără vreo altă taxă suplimentară. Odată cu introducerea acestei politici, au început să apară frustrări și comentarii negative din partea oamenilor care aveau rezervări în alte zone. 

În urma acestor reacții, celula de comunicare de criză de la Airbnb a analizat întreaga situație și au decis să își modifice politica de refund, astfel încât oricine avea rezervări făcute pentru perioada 14 Martie – 14 Aprilie sa primească full refund, în caz că vor să anuleze rezervarea. 

Astfel, câteva dintre reacțiile pozitive nu au întârziat să apară, chiar dacă soluția propusă nu a mulțumit pe toată lumea. 

The Most Important Key Point

  • Empatizează cu clienții și fii alături de ei în perioada critică. Modul în care te poziționezi ca brand acum, va influența foarte mult atitudinea publicului tău țintă față de produsele sau serviciile tale în perioada de după criză.

Perioada pe care o traversăm este una delicată, atât pentru e-commerce-uri,  agenții, cât și pentru noi, oameni care luptă ca mâine să fie mai bine. Este extrem de important să parcurgem cele 2 etape esențiale ale acestei perioade: conștientizare și acționare conform recomandărilor. 

Ca brand, perioada curentă nu trebuie să fie privită nici ca fiind o oportunitate de vânzare și nici ca o perioadă neagră. Comunicarea în mediu digital și acțiunile întreprinse zilele acestea pot defini situația brand-ului de după criză. Așa că, ce comunici astăzi, va reprezenta brandul de mâine. 

#StaySafe

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *