Cu toții facem greșeli, indiferent că suntem experți într-un domeniu sau suntem pe cale de a deveni unul dintre ei. A greși nu reprezintă un eșec, ci o învățătură dacă ești suficient de motivat și determinat să nu o mai repeți.

În acest articol am încercat să cuprind cele mai des întâlnite greșeli pe care un specialist PPC le poate face utilizând platforma Google Ads, mai ales atunci când se află la început de drum. Pentru că nu vreau doar să semnalez aceste greșeli, am pregătit și câteva sfaturi practice prin care acestea pot fi corectate, generând astfel o eficiență sporită în promovarea prin Google Ads.


Distribuirea unui buget limitat în prea multe direcții 

Dacă aloci un buget limitat în prea multe direcții, acesta va fi atât de dispersat încât nu va fi suficient pentru a acoperi căutările pentru nicio categorie din cele pe care dorești să le promovezi. Bugetul limitat trebuie investit eficient și concentrat în direcția cea mai profitabilă pentru afacerea ta. 

Ce poți face? Poți alege top 3 categorii în funcție de vânzările anterioare pe care magazinul online le-a avut. În cazul în care business-ul este nou, le poți alege pe cele mai profitabile pentru tine. 

În funcție de rezultatele obținute poți continua cu aceste categorii cu bugetul actual, poți testa promovarea altor 3 categorii sau poți chiar să suplimentezi bugetul.

Fragmentarea prea mare a unui buget mic duce cu siguranță la ineficiență.


Tracking incorect sau lipsa acestuia

Urmărirea rezultatelor este esențială pentru o promovare eficientă. Cu un tracking corect nu doar că vezi rezultatele, ci le poți analiza corect. Astfel îți poți adapta campaniile în funcție de acestea prin optimizări la nivel de audiențe, cuvinte cheie, bid-uri etc.

Ce poți face? Asigură-te că ai toate codurile instalate corect folosind extensia Google Tag Assistant pe care o poți descărca de aici. 

Un tracking corect te ajută să ai o imagine clară asupra rezultatelor și să îți adaptezi promovarea online în funcție de acestea.


Utilizarea unor termeni de căutare mult prea generali

Aceasta este o greșeală des întâlnită care ține foarte mult de înțelegerea business-ului și a potențialului client. Folosirea unor termeni mult prea generali vor viza o audiență largă care nu reprezintă un interes specific pentru produsul/serviciul promovat.

Ce poți face? În primul rând, trebuie să te asiguri că folosești o metodă de potrivire a cuvintelor cheie specifică obiectivului vizat. Cuvintele cheie trebuie să reflecte exact intenția potențialului client în funcție de unde se află în funnel. Dacă vrei doar vânzare, mergi pe match types care nu sunt broad. Dacă focusul tău este pe volum e nevoie sa te muți mai sus în funnel și să targetezi faze mai incipiente în intenția de căutare. Urmând apoi să targetezi aceste audiențe prin diverse tipuri de campanie.

Alegerea cuvintelor cheie potrivite este esențială pentru eficiența campaniilor.


Nu sunt utilizate excluderi încă de la început 

Având în vedere multitudinea de căutări posibile irelevante, încă de la început trebuie adăugați termeni de căutare negativi în search. Dacă vorbim de display, aici este necesară încă de la început adăugarea de plasamente negative. Probabil că mulți specialiști aflați la început de carieră se confruntă cu dificultăți în identificarea termenilor negativi cât și a plasamentelor, în special dacă nu au mai rulat o astfel de campanie anterior.

Ce poți face? Te poți inspira din sugestiile Google Ads. Mai exact, atunci când adaugi termeni de căutare, Google vine cu sugestii de cuvinte pe care oamenii le caută și au legătură cu business-ul tău. Totuși, nu toate cuvintele sunt relevante. Acei termeni irelevanți pot constitui primele cuvinte negative. De asemenea, îți poți face o listă de cuvinte negative general valabile indiferent de domeniu. În această listă poți include cuvinte precum ,,gratis”, ,,păreri”, ,,forum” etc. Ideea de listă poate fi folosită și în cazul plasamentelor negative din campaniile de display. Această listă poate cuprinde url-urile unor site-uri cu care știi sigur că nu vrei să te asociezi.


Modificări prea dese încă de la începutul unei campanii

Fiecare campanie nouă are nevoie de o perioadă de learning. Dacă vei face modificări foarte des, aceasta va intra constant în learning, iar rezultatele vor întârzia să apară.

Ce poți face? În primul rând, trebuie să te asiguri că ai setat corect campania și ai ținut cont de toate bunele practici. După care aștepți colectarea unui volum de date suficient de mare pentru a putea trage concluzii relevante și a face modificările necesare. Formularea concluziilor pe baza a prea puține date și luarea unor decizii pe baza lor sigur nu vor duce către eficiență.

Acestea sunt principalele aspecte la care trebuie să fii foarte atent mai ales atunci când ești la început de drum.

Sper că acest articol îți va fi util și te va ajuta la îmbunătățirea campaniilor actuale, dar și la crearea unor campanii performante pe viitor.

Îți recomandăm să citești și Idei de promovare online.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *