Măsurarea conversiilor din YouTube Ads este diferită față de ce știm despre Search sau Display Ads. În acest articol voi încerca să evidențiez câteva dintre aceste diferențe pentru ca tu să ai o imagine mai clară asupra impactului pe care YouTube Ads îl are în strategia ta de marketing

Conversii Directe

Google consideră conversii directe acele situații în care un user vizionează reclama, dă click pe ea, ajunge în site și convertește. O vizionare care generează o conversie este inclusă în coloana „Conversii” din Google Ads.

conversii directe

Conversii View-Through

Conversiile de tip View-through (numite și conversii indirecte) sunt acelea când afișarea unui anunț video generează o conversie pe site. Este de reținut aici faptul că o afișare este diferită de o vizionare a unui anunț video. O vizionare este contorizată atunci când o persoană urmărește 30 de secunde din anunț (ori întregul anunț dacă are mai puțin de 30 de secunde) sau dă click pe un element al acestuia.

conversii view-through

Atenție! Pentru raportarea corectă a numărului de conversii view-through este necesar ca sursa conversiei să fie website-ul, nu Google Analytics. Dacă evenimentul este importat din Analytics sau din altă sursă indirectă, nu vei înregistra conversiile view-through deoarece Google Analytics nu citește cookie-urile Google Ads. Astfel, performanțele campaniei YouTube sunt influențate de sursa conversiei. 

conversii google ads

Conversii Cross-Device 

Conversiile cross-device au o importanță mult mai mare în YouTube comparativ cu alte canale, deoarece după vizionarea unui video ad, utilizatorul poate face căutări pe Search și poate finaliza conversia de acolo. Dacă tracking-ul este setat corect, poți vedea cu ușurință acest tip de conversii selectând coloana “Cross-Device Conversions” din interfața Google Ads. 

conversii cross-device

Diferențe de date între Google Analytics și Google Ads

Cu siguranță te-ai aflat în situația în care Google Ads indică un anumit număr de conversii, însă în Google Analytics apar mult mai puține. Această situație este cauzată de diferențele de atribuire între cele două platforme. 

Mai exact, rapoartele Google Analytics atribuie conversiile doar pe baza click-urilor directe provenite din anunțurile video, în timp ce Google Ads le atribuie pe baza vizualizării anunțului.

De exemplu:

Un utilizator vede anunțul video, dă click pe el și convertește:

Google Analytics: 1 conversie

Google Ads: 1 conversie

Un utilizator vede anunțul video, nu dă click pe el, dar apoi convertește direct din site:

Google Analytics: 0 conversii (in schimb, conversia va fi atribuita unui canal non-paid)

Google Ads: 1 conversie

Așadar, măsurarea corectă a conversiilor din Youtube Ads este cheia către o investiție eficientă și super rezultate. 

Sper că acest articol îți va fi util și te va ajuta la îmbunătățirea, scalarea și optimizarea campaniilor YouTube Ads! 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *