Ce tip de idei ar putea aduce bani în următorii 5 ani? Am avut ocazia să aflu acest lucru direct de la unul dintre cei mai puternici oameni de business, de la Eric Schmidt – Alphabet (Google) Executive Chairman, invitat la Startup Grind Europe 2016 de la Londra. Am venit de acolo cu mai multe idei și direcții de dezvoltare care pe mine m-au motivat, așa că am zis să le împărtășesc și cu voi.

Să vă zic cum este să fii în buricul Londrei, înconjurat de oameni care dezvoltă business-uri ca Google, Shazam, Blablacar, Prezi sau Skype? E Canopy Style ;).

cristian-ignat-canopy-startup-grid-london

Lăsând gluma la o parte, e un tip de eveniment unde te încarci cu multă energie bună, unde înveți și te gândești să ajungi curând pe scenă. Hai să vedem despre ce a fost vorba.

Eric Schmidt – Alphabet Executive Chairman

  • Unul dintre cei mai puternici oameni din business păstrează în birou o ușă veche. O ușă care i-a servit drept birou, masă de lucru în primele lui luni la Google, pe care a ales să o păstreze pentru a își aminti prețul succesului – ca să zicem așa.

„Pot aprecia cu regularitate dacă avem de-a face cu un fondator dedicat într-un business. Dacă vizitez birourile unui start-up și văd camere frumoase, scaune deosebite, mă înclin. Pentru că înseamnă că nu mi-am dat seama exact că nu sunt banii lor acolo.”
– Eric Schmidt

  • În procesul de angajare la Google a învățat că întotdeauna există oameni mai isteți și care gândesc mai clar decât tine, încearcă să te aliniezi cu ei dacă îi găsești.
  • Fondatorii unei companii sunt cei care își asumă riscurile de obicei, dacă nu ai aceeași viziune cu ei în anumite privințe, trebuie să le-o spui respectuos și să arăți ce ai schimba tu.
  • Produsul și oamenii contează la finalul unei zile într-o companie. Produsul trebuie să fie excelent, iar oamenii foarte buni, pentru că great people hire great people.
  • Unul dintre cele mai controversate lucruri pe care le-au făcut a fost să refuze să angajeze oameni din tiparul clasic. S-au concentrat pe cei cu un fel de abilitate înăscută de a interacționa cu alți oameni bine pregătiți, în loc să se bazeze pe experiența lor profesională. Omul se adaptează la mediul în care lucrează, dacă e înconjurat de oameni smart este ceea ce trebuie.

Eric Schmidt Alphabet google startup grind

  • Concentrați-vă pe produs, dacă acesta va merge și strategia e convingătoare, vor veni și investitorii. Este mai ușor să completezi cu vânzări și marketing, este însă extrem de dificil să creezi un produs care să servească milioane de oameni.
  • O problemă pentru companiile stabilizate este abilitatea de a aduce leadership-ul care poate crește business-ul în același ritm rapid cu cel al start-up-urilor în dezvoltare. Este o provocare să identifici oamenii icon dintr-o companie și să îi aduci pe pozițiile potrivite.

Pe ce pariază în următorii 5 ani

  • Start-up-urile care vor reuși să capitalizeze cu succes crowd source information pot fi următoarea oportunitate de business. Practic, înveți din experiența unei comunități de specialiști și apoi dezvolți mai departe.

Cum pot utiliza scalabilitatea și învăța de la comunitatea mea? Dacă utilizatorii mă susțin și învăț de la ei, iar apoi eu pot vinde un serviciu care este mai bun decât cunoștințele lor, atunci este un câștig pentru toată lumea.

  • Viitorul următorilor ani e reprezentat de aplicații pe mobil care oferă ceva util, care folosesc hărți sau diverse funcționalități. Uber ar fi un exemplu aici.

Craig Donaldson – CEO Metro Bank

  • Concentrează-te pe clienți mai degrabă decât pe competiție. Dacă tu vinzi o viziune și livrezi altceva, clienții vor ști. Construcția nu se face prin clienți care vin pentru oferte la tine.
  • Cunoaște-ți clienții cât mai bine, interacționează cu ei oriunde există această posibilitate, doar așa le poți livra produse sau servicii adaptate obiceiurilor lor. La bancă au observat că mulți clienți vin cu câinii – așa că au adus biscuiți în birouri – astfel încât câinii să nu mai fie lăsați afară. Clientul e mai relaxat astfel și deschis la discuții.
  • Așa se explică și de ce fac mai mult business în weekend decât de luni până vineri.
  • Craig spune că nu și-a permis să angajeze oameni care nu împărtășesc valorile companiei. De multe ori nu acordăm atenție valorilor companiei și acest lucru poate fi un mare minus.

Dhiraj Mukherjee – Co-founder Shazam

  • Când au pus bazele Shazam aveau ideea, însă nu și tehnologia necesară, așa că a trebuit să își asume crearea ei.
  • Au calculat șansele de reușită ale tehnologiei Shazam – atât ca funcționare, să recunoască toate melodiile, cât și ca business – și au ajuns la 4%. Au fost însă perseverenți.
  • Au obținut o finanțare de 8,5 milioane de dolari doar cu ppt-uri și un demo, fără a avea tehnologia. După, au reușit să atragă ingineri foarte buni pentru a dezvolta tehnologia.
  • Au avut nevoie de mai bine de 10 ani pentru a ajunge la 1 miliard de utilizatori.

Will Shu, co-founder and CEO of Deliveroo

  • La începutul business-ul, timp de 6 luni, a făcut livrări de mâncare în fiecare zi. L-a ajutat să înțeleagă ce vor consumatorii, prin ce trec șoferii de la livrări, a fost o provocare în fiecare zi.
  • Tot în etapa de început a unui business, focusul e pe operațional, pe a face business-ul să meargă zi de zi, nu pe trasarea unor strategii.
  • Ce au făcut la nivel de strategie: focus pe restaurante de top, au îmbunătățit timpul de livrare la 30 minute, au investit în bucătării mobile.
  • Ce ar face diferit: provocarea lor e că cei doi parteneri nu operează în același loc.

Idei pentru start-up-uri

  • Capitalul este the king, cash-ul este doar un diferențiator.
  • Nu toate start-up-urile tari primesc fonduri, nu te baza pe asta.
  • Nu urma drumuri bătătorite, creează-ți propriul drum, chiar dacă presupune teama de necunoscut.
  • Totul ține de propriile alegeri. Alege parteneri care te pot ajuta în industria ta.
  • Mulți finanțatori caută produse care sunt funcționale și au atras deja o masă de utilizatori, fii pregătit financiar pentru această etapă.
  • Ca start-up ai un buget de marketing limitat sau deloc, așa că apelează la PR, comunicare, metode de promovare neconvenționale, inovează.

 Foarte important e să înțelegem una dintre ideile punctate de mulți manageri de business-uri huge.

Enjoy your passion, enjoy your obsession, make the best out of it.

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Hai să vorbim