La începutul anului am fost la un Executive Summit organizat de Google la Tel Aviv, un eveniment amplu concentrat pe recomandări pentru a dezvolta un startup, cum să accesezi finanțări etc., plus exemple din care am învățat cât de mult contează inovația pentru un business.

Tot evenimentul a fost grozav, m-am bucurat să mă aflu printre românii invitați să participe, însă recunosc că m-a surprins alegerea orașului ca loc pentru un Executive Summit dedicat startup-urilor și inovației. Și apoi m-am lămurit: Israelul e a doua țară, după SUA, ca număr de startup-uri. În plus, se pare că Israelul multe companii listate la bursa Nasdaq, tot dupa SUA.

Am fost într-un loc potrivit pentru a afla mai multe despre inovație și creșterea unei afaceri, așa că mi-am propus să împărtășesc cu voi câteva idei care să vă ajute să creșteți.

  • Când ești un business la început, trebuie să te zbați pentru a câștiga atenția. Asigură-te că oamenii îți află povestea.
  • Nu te concentra pe ce face competiția, poți ajunge să copiezi fără să îți dai seama.
  • Gilad Japhet, fondatorul MyHeritage – o platformă care îți permite să îți creezi arborele genealogic, un business pornit din garaj și ajuns la peste 80 de milioane de utilizatori din toată lumea (disponibil în 42 de limbi), a recomandat ca la început să nu introduci fee dacă oferi un produs/serviciu online. Competiția nu poate concura cu un produs gratuit. Când oferi un produs gratuit creezi un soi de relație cu utilizatorii, iubesc tot ce faci.
  • Include PPC-ul de la început în strategia de promovare.
  • Concentrează-te pe tehnologie, să fie wow.
  • Ingredinte de bază pentru succes: pasiune, execuție, multă muncă și noroc pur :).
  • Oamenii nu mai au timp să caute mult un produs, trebuie să anticipezi oarecum ce vor să caute.
  • Dacă ai ocazia de a face un bine, do it. Gratuit. Oamenii vor vorbi despre asta. Poți include chiar această abordare în strategia ta.
  • Când dezvolți o companie, scopul principal e să fie profitabilă. Prin urmare, dacă un tool sau strategie de marketing nu contribuie la atingerea unor KPIs, la creșterea vânzărilor, mai gândește-te dacă investești în el.
  • Aron di Castro, manager aflat de 8 ani în echipa Google, a venit cu o afirmație care m-a amuzat puțin, dar e total adevărată: nu avem nevoie de „wizzards” :), ci de oameni care să facă lucrurile să meargă.
  • E recomandat să știi pe ce te focusezi: pe achiziție, pe clienții curenți și să acționezi în consecință. Trebuie să ai la bază un plan de dezvoltare înainte de orice, nu uita să incluzi și planificări pentru extinderea internațională dacă vrei asta.
  • Pentru internaționalizare analizează piețele, cum arată economia, industria pe care o vizezi, vezi dacă business-ul tău e scalabil, de ce optimizări e nevoie, ce strategie de promovare abordezi.
  • Micha Kauffman, CEO Fiverr, a venit cu câteva recomandări pentru a crește un business de miliarde. Găsește o piață mare, urmează-ți valorile, asumă-ți riscuri, gândește simplu, nu îți impune limite, asigură-te că faci lucruri de impact.
  • Asumă-ți partea cu riscurile atât la nivel de business, ca întreg, dar și la nivel individual, fiecare membru al echipei trebuie să fie conștient de riscuri și să fie ok cu asta. Dacă eșuezi, dacă eșuați, treceți peste.
  • Dacă vrei să te prezinți ca un business global din prima zi, ai nevoie de o viziune al naibii de mișto. Viziunea este ultima pagină a poveștii. Începe cu sfarșitul cărții pentru putea scrie un conținut global.
  • Vezi cum poți crește viral.
  • Promovarea plătită nu ar trebui să depășească 50% din eforturile tale.
  • Când totul devine prea complex, consultantul Yves Morieux propune câteva reguli pentru a simplifica modul în care se derulează lucrurile în echipă:- înțelege cu adevărat ce fac oamenii din echipă.
    – consolidează integratorii, oamenii care unesc echipa, ceea ce înseamnă mai puține reguli, acordă-le putere de decizie.
    – oferă oamenilor credit, încredere, oferă-le ocazia să își folosească inteligența.
    – crește gradul de colaborare și reciprocitate, răsplătește-i pe cei care colaborează. Colaborarea este foarte importantă. Oricând oamenii cooperează, folosesc mai puţine resurse.
    – înțelege de ce oamenii fac ceea ce fac.
    – adevărata bătălie nu e împotriva competitorilor, ci cu noi înşine, cu lucrurile complicate.
  • Recomand să vedeți această prezentare a lui Yves de la TED.

Unele recomandări sunt de bun simț, unele poate evidente sau cunoscute, mi s-a reconfirmat însă că atitudinea face diferența de multe ori. Așa că acordați-vă ocazia de a crește, vizați înălțimile.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Hai să vorbim