Să zicem că ai putea să comprimi munca de 3 zile într-un cont Google AdWords în 10 minute. Ai vrea să înveți cum poți face acest lucru?

Echipa Canopy apelează frecvent la automatizări și scripturi care ne eficientizează munca, așa că ne-am gândit să le arătăm și colegilor din alte agenții cum poți lucra mai cu spor. Scripturile noastre le-au atras atenția și am câștigat Locul 1 în tabăra Unicorns Reunited 2016, organizată de Google pentru cele mai bune agenții de performance marketing din România.

Pentru mine a fost prima experiență la acest tip de eveniment organizat de Google. La fel și pentru echipa Canopy, în formatul actual. Suntem o agenție tânără care a câștigat Locul 1 la prima participare. Asta înseamnă să fii Unicorn AdWords :). Premiul este cu atât mai valoros pentru noi cu cât a venit în urma voturilor colegilor din agenții de top din România.

Ce s-a întâmplat mai exact acolo?

Tabăra Google a reunit cele mai bune agenții de performance marketing din România în ideea de a dezvolta comunitatea și de a încuraja schimbul de informații și know-how în rândul specialiștilor. Mai mult, am primit din partea Google informații prețioase despre schimbările ce vor urma în platforma AdWords și pe YouTube.

canopy-google-unicorns-matei

La fiecare ediție, unul dintre punctele cheie ale evenimentului este o competiție în care agențiile prezintă pe rând studii de caz axate pe campanii și optimizări de succes în AdWords. La final, specialiștii din agenții votează cele mai bune studii de caz. Anul acesta, Canopy a strâns cele mai multe voturi, cu o prezentare aplicată despre puterea scripturilor și automatizărilor.

De ce automatizări?

După cum ziceam și în articolul dedicat strategiilor de a obține rezultate prin automatizări Google AdWords,  în programare vezi imediat rezultatele aduse de dezvoltările tale. Ai scris programul, l-ai executat și poti vedea efectele. Poți eficientiza procese și salva mult timp, fără a fi programator ca specializare.

Motiv pentru care și consider că orice specialist AdWords poate învăța să dezvolte scripturi și să integreze astfel de skill-uri în setul de activități implicate de administrarea unui cont AdWords. Poate fi un diferențiator puternic pentru orice specialist AdWords.

Pe aceste considerente am și mizat când am gândit prezentarea pentru evenimentul Unicorns Reunited. Pentru că sharing is caring, împărțim și cu voi exemplele de scripturi dezvoltate de noi.

Rapoarte lunare în 10 minute

Primul script despre care am vorbit a fost cel care generează automat rapoarte lunare pentru campaniile AdWords derulate. Perioada de raportare presupunea multe procese repetitive, multă muncă și mult timp alocat. O parte din date erau pur și simplu mutate din platformă în spreadsheet-uri, într-un proces costisitor ca timp.

Așa că am dezvoltat un script care reduce peste 3 zile de muncă pentru un specialist AdWords în treabă de 10 minute. Sarcina specialistului se reduce astfel la analiza datelor și adăugarea concluziilor, împachetate ulterior într-un mail. Am fi putut automatiza tot procesul de raportare, inclusiv trimiterea email-ului, dar am preferat să păstrăm comunicarea directă cu echipele clienților.

Set up automat pentru un cont AdWords

Un alt script pe care l-am dezvoltat în echipa Canopy a vizat eficientizarea set up-urilor de conturi. Inițial, set up-urile se făceau offline, lucrul în echipă fiind imposibil, după care se folosea un software tip .exe offline, care mergea pe un singur calculator.

În clipa de față avem un script care permite lucrul într-un environment în cloud. Odată ce specialiștii AdWords au introdus niște date într-un spreadsheet, acesta le prelucrează astfel încât să mai fie necesară doar urcarea lor în AdWords Editor.

Noi credem că automatizarea proceselor din cadrul unei agenții de PPC este viitorul, motiv pentru care încercăm să profităm cât mai mult atât de AdWords Scripts, cât și de API-urile Google. Faptul că folosim aceste tehnologii ne permite să ne concentram mai mult pe optimizări strategice și să ne valorificăm experiența pentru fiecare client în parte.

Deschiderea către inovație ne permite să rămânem cu un pas înaintea altor concurenți și să oferim clienților rezultate și o experiență de calitate.

Exemplu de script pentru campaniile fără afișări

La evenimentul Google ne-am dorit să arătăm și practic că nu ai nevoie de abilități de programator pentru a implementa un script, așa că am pregătit un live demo. Am explicat colegilor din agenții cum poți seta un script simplu, care îți arată campaniile AdWords fără afișări în ziua anterioară. Colegii au scris scriptul într-un cont de-al lor pe măsură ce îl explicam.

Recunosc că m-am bucurat să aduc un plus de valoare semnificativ, mai ales că totul s-a terminat cu așa zâmbete.

canopy-google-unicorns

Pentru cei interesați, notez și aici script-ul prezentat:

function main() {

 var campanii=AdWordsApp.campaigns().get();

 var numecampanii=[];

 while(campanii.hasNext())

 {

   var campanie=campanii.next();

   var afisari=campanie.getStatsFor(‘YESTERDAY’).getImpressions();

    if(afisari==0)

   {

     numecampanii.push(campanie.getName());

   }

 }

 if(numecampanii.length==0)

 {

   Logger.log(‘Nu exista campanii fara afisari’);

 }

 else

 {

   Logger.log(‘Campaniile fara afisari sunt:’);

   for(var iteratornume=0;iteratornume<numecampanii.length;iteratornume++)

   {

      Logger.log(numecampanii[iteratornume]);

   }

 }

}

Sper să îl puneți în practică și să vă convingeți că automatizările merită atenția voastră. Dacă aveți experiențe similare, m-aș bucura să le împărtășiți, credem că valoarea unei piețe e dată și de dorința tuturor de a crește împreună.

Până atunci, mă antrenez puțin cu hoverboard-ul adus de locul 1 :).

Matei, AdWords Unicorn

canopy-google-unicorns-dinescu

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Hai să vorbim