Am peste 10 ani de când fac online marketing. Am susținut sute de prezentări în care am vorbit despre Google AdWords, Facebook Ads, performance marketing și online marketing în general. În tot acest timp am primit multe întrebări pe care îmi pare rău că nu le-am scris undeva.

Am participat însă de curând la un program organizat de Google România cu obiectivul de a educa și  a crește numărul de  persoane certificate Google AdWords. Aici am primit multe întrebări, unele extrem de bune, deși aparent simple.

Îmi place să încurajez întrebările la fiecare eveniment la care particip, sunt importante atât în timpul prezentării, cât și în pauzele de socializare. Poți afla multe lucruri utile punând întrebări, primești soluții la provocările pe care le-ai avut sau le ai în momentul de față.

Pentru că v-am vorbit de întrebările primite de mine, am selectat câteva foarte bune – fiecare în contextul ei – întrebări adresate în general de oameni cu experiență în Google AdWords.

1. Ce faci când nu mai ai ce face?

O întrebare pe cât de simplă, pe atât de grea. Ai un cont AdWords în care ai testat cam tot ce se putea testa, dar nu ai rezultatele la care te așteptai tu sau clientul.

Sunt de părere că un specialist Google AdWords trebuie să contribuie cu mai mult decât optimizări în cont. În astfel de situații trebuie să analizăm și să venim cu sugestii legate de site, usability, concurență, beneficiile produsului / serviciului și modul în care le scoate în evidență în comunicarea sa. În plus, este util să avem în vedere și promovarea pe alte canale: Facebook Ads, Instagram, blogging etc., analiza traficului din celelalte canale folosind Google Analytics.

2. Care a fost cea mai mare greșeală pe care am făcut-o într-un cont AdWords?

Suntem oameni și greșim. Clienții ar trebui să înțeleagă acest lucru. Când comitem vreo greșeală, din punctul meu de vedere, cel mai important este să ne asumăm vina și să venim cu o soluție. În plus, la nivel personal, e bine să înveți din aceste greșeli și să nu le mai repeți.

Uite cum a fost în cazul meu: la un moment dat, folosind AdWords Editor, am clonat o campanie de remarketing care avea ca setare All countries and territories și am rulat-o în rețeaua de Display. Când am analizat campania respectivă, din păcate nu m-am uitat de unde au venit vizitatorii. Am realizat după mai bine de o săptămână faptul că foarte mulți vizitatori erau din alte țări, iar bugetul consumat devenise unul… cel puțin interesant :).

Ne-am asumat atunci o parte din bugetul consumat, iar clientul a apreciat faptul că i-am spus ce s-a întâmplat și că am venit cu o soluție. Lucrăm în continuare cu acel client și ne înțelegem foarte bine.

3. Cum măsori campaniile AdWords care primesc multe comenzi telefonice?

Atunci când vine vorba de acest subiect, în primul rând trebuie să validăm faptul că investiția în Google AdWords se justifică. Cel mai simplu mod de a valida acest lucru este să comparăm apelurile telefonice pe care le aveam înainte de a porni campaniile AdWords. Dacă numărul acestora este mai mare decât înainte de lansarea campaniilor, atunci este aproape evident că această creștere vine din AdWords. Trebuie să iei în calcul și că poate fi o coincidență sau alți factori de creștere.

Cel mai bine ar fi dacă se poate aloca un număr de telefon special pentru campaniile AdWords. Am detaliat acest lucru în acest articol despre cum măsori comenzile telefonice din AdWords.

Este dificil să ajungi să măsori la nivel de grup sau cuvânt cheie apelurile telefonice. Noi avem un Google SpreadSheet cu acces comun, noi și clientul. În acest fișier el completează la sfârșitul fiecărei zile numărul de apeluri telefonice și numărul de comenzi telefonice, iar noi preluăm automat din AdWords costul total, precum și alți indicatori pe care îi analizăm. Astfel putem afla la nivel de zi / săptămână / lună costul per comandă telefonică.

Există și varianta de a măsura apelurile telefonice prin redirectarea apelului prin Google. Sunt de parere că mulți români sunt reticienți în a suna la un număr care începe cu 0800. De aceea noi, la Canopy, ne ferim de această opțiune.

4. Cum faci față cu un buget de 500 euro/lună companiilor care investesc peste 5.000 euro?

Un răspuns ar fi prin targetări foarte specifice. Dacă vorbim de un magazin online, asigură-te că ai cât mai multe filtre pe site, astfel încât să poți trimite vizitatori din căutări nișate către pagini destinație cât mai potrivite căutărilor lor.

O altă soluție este să se măsoare și micro conversiile – ex. cei care adaugă în coș, dar nu cumpără, numărul de conturi create, numărul de abonați la newsletter – pe lângă macro conversii (vânzări). Facem acest lucru pentru a avea mai multe date pe care să le analizăm și prin care să găsim pattern-uri valoroase, care să duca în final la creșterea macro conversiilor.

Sugestia mea ar fi să îți stabilești o nișă și să te concentrezi pe ea. O nișă poate fi și un singur oraș în care vrei să devii lider pe o categorie de produse. Astfel, bugetul tău nu va fi împărțit pentru un public larg, riscând un volum răsfirat de date.

Dacă nu ai un site optimizat pentru mobil, elimină acest device din targetările tale.

5. Care a fost cel mai mare cost per click pe care l-ai văzut în România?

Nu pot spune că este o întrebare extraordinară, însă este una dintre cele mai frecvente și e de interes pentru mulți oameni. Cel mai mare CPC pe care l-am văzut în România a fost de 45 de lei, în industria de certificări ISO.

Pot spune că nu CPC-ul este important, ci rata de conversie și valoarea pe care o aduce în business respectivul client, pe termen mediu și lung.

Dacă ai întrebări cel puțin la fel de bune, te provoc :), iar eu le adaug în listă. 

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

    Hai să vorbim