Ce faci  când utilizatorii online devin tot mai exigenți și tu trebuie să îi convingi să îți devină clienți? E un moment bun să apelezi la tehnici de persuasiune inteligente, în care mixezi tactici de marketing cu abordări din pshihologia consumatorului.

În drumul unui magazin online către conversii, este important să fie respectate mai multe criterii prin care poți câștiga încrederea vizitatorilor, însă nu totul se rezumă la ele.

Dacă analizăm cu atenție unele site-uri e-commerce, o să avem convingerea că din echipă fac parte și oameni cu experiență în psihologie. Unele site-uri par că citesc gândurile consumatorilor sau că sunt cu un pas înaintea lor.

Sunt multe tehnici prin care poți ține un vizitator pe site-ul tău, prin care îl poți face să interacționeze cu brandul și produsele tale astfel încât să și cumpere. Am selectat câteva, printre care și provocarea anului 2017, în opinia mea.

1. Fă-i să se simtă bine

Ce îi determină pe oameni să povestească și altora despre ce au văzut pe un site?

Conform un sondaj inițiat de cei de la Webby Awards (un soi de Oscaruri ale internetului) la finele anului 2016, în topul motivelor se află faptul că au văzut ceva haios sau entertaining.

Este o informație pe care un business o poate folosi pentru a atrage și fideliza vizitatori. Chiar și un business dintr-o zonă tehnică sau un business-to-business poate prezenta conținutul de pe site într-o manieră distractivă sau amuzantă.

Să luăm exemplul unui magazin care vinde vopsea sau al unui site care oferă servicii de întreținere și reparații pentru casă. Sunt domenii aparent neatractive și cu multe necunoscute pentru consumatori.

Cum ar fi ca aceste branduri să dezvolte conținut, inclusiv un blog, în care să surprindă eșecul unei persoane cunoscute care a încercat să își zugrăvească apartamentul? Crearea unor povești atractive, care fac oamenii să zâmbească și să te țină minte reprezintă o modalitate de a îi păstra pe site.

2. Include scarcity – oferta limitată

Scarcity este un principiu axat pe ideea de raritate, de ofertă limitată, cu scopul de a determina consumatorul să acționeze rapid.

Arată-i vizitatorului venit pe site-ul tău că produsele sau serviciile promovate de tine sunt foarte căutate sau disponibile  într-un număr limitat. Îi vei genera o presiune care îl poate împinge să finalizeze atunci procesul de achiziție.

Gândește-te, de pildă, la toate tacticile aplicate de Booking.com, care îți arată atât când cineva tocmai a făcut o rezervare în locul vizat de tine sau îți afișează inclusiv opțiunile fără camere libere. Se bazează pe modul în care reacționăm noi la la astfel de stimuli.

3. Fii alături de ei prin îndrumări virtuale

Booking.com nu se oprește doar la acest tactici. Odată ce ai început procesul de rezervare, el te asigură că faci cea mai bună alegere.

Ajutorul virtual al unui specialist sau automatizări de îndrumare sunt opțiuni pe care un magazin online nu ar trebui deloc să le scape din vedere.

4. Ușurează prin cifre și alternative

Mulți consumatori ajung să părăsească un site pentru că nu au găsit ceva care să li se potrivească. Urmărește comportamentul utilizatorilor și creează oferte, alternative.

Am citit recent un studiu de caz despre vânzarea unor ebook-uri. Inițial, ebook-urile puteau fi achiziționate fie în variantă electronică, la prețul de 59 USD, fie în cea tipărită, la prețul de 125 USD. Ponderea vânzărilor a fost de 68% vs. 32%, ceea ce indică un interes mult mai mare pentru varianta online.

Ulterior, a fost creată și a treia opțiune, care oferea un pachet format din variantele electronică și tipărită la același preț de 125 USD.  Ponderea vânzărilor ulterioare a fost de 16% vs. 0% vs. 84%.

100.00 USD < 100.00 $ < 100 $ < 100. Aşa funcţionează subconştientul nostru. Există deja magazine online care au implementat acest principiu, iar rezultatele s-au văzut. Sunt sigur că tot mai multe magazine vor implementa această soluţie în 2017.

5. Implică-i prin realitate virtuală

În 2016, provocarea era ca site-ul să fie cât mai mobile friendly. Această nevoie și preocupare nu s-a schimbat nici acum, însă avem și noi provocări din zona realității virtuale și a celei augumentate.

Site-urile au început să le includă în strategia lor pentru a atrage consumatori și interacționa cu ei.

IKEA, de exemplu, a lansat acum ceva ani o aplicație care folosește tehnologia realității augumentate pentru promovarea produselor din noul catalog. Poți vedea produsele lor imaginate în casa ta.

În ceea ce priveşte realitatea virtuală, eu unul mi-aş dori să văd toate marile festivaluri din lume şi sunt sigur că cine va implementa această idee va avea un business de succes :).

Dacă ai încercat vreuna din aceste tehnici, mi-ar plăcea să îmi spui cum a funcționat.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE

Hai să vorbim