Probabil ți-a atras atenția instant o discuție despre seducție :). E bine, trebuie să știi că același efect trebuie să îl aibă și brandul tău asupra consumatorilor. Să îi seducă și mai apoi să construiască o relație pe termen lung cu ei.

Pentru aceasta însă, e necesar să îi cunoști mai bine, să înțelegi cum ajung pe site-ul tău, care sunt intențiile lor și în ce stadiu din procesul de achiziție se află. E util să cunoști în detaliu care sunt sursele de trafic și cum abordezi fiecare vizitator în funcție de acestea.

Pentru a-ți fi cât mai clar acest proces, am gândit un exercițiu de imaginație cu referiri la relațiile din viața reală și la modalitățile de seducție, în funcție de sursa traficului :). Ca să vorbesc din experiență, am considerat că site-ul este tipul, iar vizitatorul este o ea pe care el vrea să o impresioneze.

Hai să vedem cum s-au cunoscut, cum a fost abordată domnișoara, care sunt interesele fiecăruia și cum le atinge. Iar pentru asta ne uităm, în mod evident, la sursa traficului :).

SEO

În viața reală

El știe că ea vrea o relație. Însă trebuie să treacă prin multe etape pentru a ajunge la ea. Vorbește cu multe prietene care să-i pomenească de el. Aceste prietene trebuie să fie de încredere, iar recomandarea să fie una onesta.

Pe lângă asta, trebuie să fie bine optimizat on-page: orice detaliu contează, de la cum își aranjează părul la parfumul și hainele alese, totul trebuie să fie așa cum se așteaptă ea. Este un proces de durată și nu va ști dacă vor avea o relație așa cum își dorește el.

Online

Orice business visează să apară în primele rezultate din Google. Procesul este insă unul de durată și nu știe nimeni care din termenii pentru care va aparea în Google vor vinde sau nu.

Riscul este să se depună eforturi considerabile pe cuvinte cheie care, după ce ajung pe o poziție superioară în motorul de căutare să nu aducă vânzari pe masura așteptărilor sau care să acopere investiția făcută

Google AdWords Search

În viața reală

El știe că ea vrea o relație. Se sar mai multe etape și se elimină diverse presupuneri. El obține oricâte întâlniri dorește, astfel încât ajunge să o cunoască mai bine, învață ce-i place și ce nu, se poate adapta din mers pentru a-și atinge obiectivele.

După ce face mai multe teste, știe exact cum să o abordeze și ce va funcționa.

Online

Poți ajunge pe primele poziții la căutările pe Google în orice moment, pentru cuvintele cheie vizate de tine. Astfel, după o perioadă scurtă de timp, business-ul știe ce termeni îi aduc cea mai mare valoare.

Este indicat să se înceapă cu o campanie AdWords, apoi poți folosi termenii care aduc cele mai multe vânzări pentru strategia SEO.

Google AdWords Remarketing


În viața reală

El este un stalker :). O urmărește peste tot, se informează tot timpul despre ce face, ce-i place, unde va merge, ce își va cumpăra. În funcție de aceste informații despre ea, o abordează constant.

Online

Vizitatorul a mai fost la tine pe site. Știi ce a făcut pe site: la ce produse s-a uitat, cât timp a stat, dacă a adăugat produse în coș sau nu, de pe ce site a venit.

În funcție de acest comportament îi poți livra mesaje personalizate după ce părăsește site-ul, pe canalele preferate de el, în ideea de a îi aduce aminte de tine sau de a îl încuraja să treacă la conversii.

Google AdWords Display

În viața reală

El știe ce profil de băieți îi plac ei. De asemenea, știe ce ocupație are, ce citește, ce filme îi plac, dacă merge la sală sau e interesată de o alimentație sănătoasă. Cu acest profil, îi este mult mai ușor să intre în discuție cu ea și să se remarce.

Online

Google îți oferă informații detaliate despre publicul țintă la care îți dorești să ajungi. Publicul unei campanii Display poate fi targetat în funcție de interesele sale, site-urile pe care le vizitează, subiectele pe care le urmărește etc.

Traficul direct

În viața reală

S-au mai vazut cel puțin o dată. El a impresionat-o cumva, ea l-a ținut minte și a decis că ar vrea să afle mai multe despre el, poate se potrivesc. Așa că l-a contactat.

Prietena ei i-a spus despre el. I-a povestit că este un tip fain, glumeț, isteț și că este disponibil pentru o relație. Ea a decis să îl cunoască mai bine.

Online

Vizitatorul nu este la prima interacțiune cu site-ul, a mai fost cel puțin o dată. E posibil să mai fi comandat anterior de la acest business și să fi fost mulțumit de serviciile oferite.

Consumatorul este la prima vizită. Un prieten i-a recomandat să caute aici televizorul de care are nevoie, sigur va găsi ceva. Tot el l-a asigurat că, dacă va avea probleme cu televizorul, brandul respectiv îl va schimba în maximum 48 de ore.

Social Media

În viața reală

El știe foarte multe despre ea, la un nivel detaliat: unde s-a născut, ce facultate a terminat, ce cărți îi plac, ce cluburi frecventează, dar și că și-a schimbat statusul de la in a relationship la single de aproximativ două luni.

El este stalker, trebuie să recunoaștem, însă va folosi toate aceste informații pentru a crea o întâlnire memorabilă :).

Online

Din social media îți vor veni vizitatori despre care ai foarte multe informații. Poți afla nu doar detalii despre oraș, device, browser, ci și informații legate de stadiul relației în care se află. Folosind o strategie isteață, prin social media poți interacționa cu potențiali clienți din cei vizați de compania ta, opțiunile de targetare sunt destul de avansate.

E-mail Marketing

În viața reală

Ai avut cel puțin o întâlnire cu ea, în urma căreia ți-a dat numărul de telefon. Ceva ai făcut bine ca să ai această informație de la sursă. Acum poți testa la ce fel de mesaje reacționează, în ce moment al zilei și cum o abordezi.

Online

Consumatorul a ajuns pe site-ul tău și ți-a dat adresa de e-mail. Fie că a cumpărat deja de la tine, i-ai dat un discount la prima comandă, s-a abonat la newsletter, etc.  Este o relație în care fiecare e interesat de ceva.

Făcut corect, e-mail marketingul poate ajunge la cele mai bune rate de conversie dintre toate canalele online. Este foarte important însă afli cât mai multe informații despre abonații tăi, să urmărești ce îi interesează, când reacționează și cum și să te conformezi.


Marketing afiliat

În viața reală

Știi ce vrei, așa că rogi un prieten comun să te prezinte ei. Dacă iese combinația :), îi faci cinste prietenului cu un suc, în semn de mulțumire.

Online

Vizitatorul tău a venit pe site printr-un link afiliat. E posibil ca un afiliat să fi folosit AdWords sau o postare pe Facebook pentru a îți promova produsul, prin intermediul uneltelor de promovare oferite de o platformă de afiliere.

Afiliatul investește din banii săi  și este plătit printr-un comision din valoarea vânzărilor pe care le generează business-ului tău. Tu vei plăti strict pentru conversii: vânzări, lead-uri. Dacă un afiliat îți aduce 1.000 de vizitatori pe site, din care 5 cumpără,  vei plăti un procent din valoarea celor 5 vânzări.

Exemplul tău

Sper că ți-a plăcut acest exercițiu de imaginație și că ai aflat mai multe lucruri nu doar despre relații :), ci mai ales despre canale și tactici de marketing online eficiente.

Dacă ai și alte analogii atractive, hai să ne amuzăm împreună, lasă-mi te rog un comentariu. Apreciez orice feedback și dacă ai trimite mai departe prietenilor tăi acest articol printr-un share pe Facebook, LinkedIn etc.

 

Ți-a plăcut ce ai citit? Contactează-ne!
Te putem ajuta să vinzi mai mult.

BUNE PENTRU INSPIRAȚIE
Se arată 2 comentarii

Hai să vorbim