blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Ce poți învăța de la Google CEE Agency Day

Cum arată un eveniment privat Google CEE Agency Day? Ce tip de date poți afla pentru a îți optimiza campaniile de marketing?

Recent am fost la Praga, la Google CEE Agency Day, un eveniment organizat pentru agențiile de top din regiune. Împreună cu colega Georgiana am făcut parte dintr-o comunitate de câteva sute de specialiști în marketing online, toți pasionați de ceea ce fac.

Personal, am fost impresionat de eveniment, dar și de faptul că cei de la Google consideră România o piață importantă, bine poziționată pentru zona central-est europeană. Însă mai trebuie să creștem pentru a ajunge la nivelul Cehiei :).

Pentru că s-a vorbit mult despre rezultate și tendințe în Google Ads, YouTube, mobile etc. am zis să împărtășim cu voi datele și recomandările pe care Google le furnizează la un eveniment propriu, în ideea de a ne ajuta să fim mai performanți.

Site-ul se încarcă greu? Pierzi vizitatori

Ai idee în cât timp se încarcă site-ul tău pe mobil? Sau care este timpul optim pentru a nu pierde vizitatori?

Știm că este un subiect mult discutat, problema e că multe companii minimizează subiectul și nu fac nimic în continuare pentru a își optimiza viteza de încărcare a site-ului.

Pentru a putea vedea în cât timp se încarcă site-ul tău, poți să folosești https://testmysite.withgoogle.com. 80% dintre utilizatorii de mobil se așteaptă ca site-ul să se încarce instant, pe când doar 60% spun că așteaptă maxim 2 secunde până se încarcă. Tot ce depășește 2 secunde trebuie optimizat, iar la 6 secunde poți spune că deja ai pierdut jumătate din utilizatorii cu potential de posibili clienți.

Viteza site-ului tău îți poate crește CTR-ul (click-through-rate) și scade bounce rate-ul. Te aduce astfel mai aproape de a obține rezultatele dorite.

Concluzia? Be Seen, Be Smart, Be Speedy!

Ești prezent acolo unde este și clientul tău?

În primul rând trebuie să îți cunoști clientul și să îl înțelegi. Crezi că un utilizator de 60 de ani are aceleași interese ca unul de 35? Folosesc aceleași cuvinte cheie la căutări? Răspunsul e nu.

De exemplu, utilizatorii de peste 60 de ani se uită mai mult la televizor, pe când cei de 35 de ani utilizează mai des internetul și YouTube. Adaptează-ți strategia la aceaste obiceiuri.

Youtube – your new best friend

De ce YouTube? Pentru că în fiecare minut se încarcă 400 de ore de conținut. Pentru că există o comunitate uriașă acolo, lunar se loghează în platformă 1,5 miliarde de utilizatori. Cam 12% din populația întregii lumi se uită pe YouTube în fiecare lună.

Unul dintre secretele unei campanii performante pe YouTube este creativitatea reclamei.  Ai câteva secunde să captezi atenția și să îți menții utilizatorul atent. Nu pune brand-ul la înaintare, ci încearcă să îl introduci subtil în reclamă, astfel încât utilizatorul să nu închidă video-ul de la început cu gândul că iar vede un ad.

Care este cea mai potrivită campanie video pentru tine?

Atunci când alegi formatul video trebuie să te gândești la nevoile clientului tău. Poți să transmiți în 6 secunde mesajul tău? Ai nevoie de mai mult?

Un business ca al tău poate încerca dintre aceste tipuri de reclame:

• Bumper Ads: 6 secunde și non-skippable.
Ai doar câteva secunde să transmiți un mesaj. Ce mesaj alegi? Pentru a înțelege cât de esențiale sunt acele secunde ne putem uita la unul dintre cele mai captivante Bumper Ads.

• Reserve Ads: 15 Secunde și non-skippable.
Ce oferi în 15 secunde astfel încât publicul tău să rămână captivat? Să luam exemplu unui ad făcut de Mc’Donalds.

• TrueView: Unlimited.
Preferatul meu, pentru că aici intervine creativitatea. Poți realiza o reclamă unde e necesar să captivezi publicul și să îl determini să vadă totul până la final. Să luam exemplu acest ad.

• Organic Content este cel mai util pentru vloggari și brandurile care oferă constant conținut atractiv pe YouTube.Precum alte canale de socializare, și YouTube are această comunitate unde utilizatorii se înscriu și participă la discuțiile din comentarii.

Ce poți posta ca brand pe YouTube?  Încearcă fie conținut util, fie amuzant, interactiv etc. De exemplu, video-uri despre cum au fost făcute produsele sau cum se folosesc. Lucruri interactive care să suscite curiozitatea publicului și să permită utilizatorului să înțeleagă despre ce este brand-ul tău.

Cum se consumă conținutul pe YouTube

Gândește-te la cele 3 modalități de promovare pe YouTube ca la mâncare. Cât de bună trebuie să fie o reclamă pentru a te face să o consumi pe toată?

• Bumper Ads e doar o mușcătură dintr-un fursec. Bucățica pe care o guști în cele 6 secunde trebuie să fie absolut delicioasă, să te determeni să îți dorești tot fursecul, să înțelegi ce conține.

• Reserve Ads poate fi văzut ca un snack, un pretzel. Ai 15 secunde să îl devorezi. Dacă acel covrig nu are nici un gust (content) care să te facă să te întorci la același magazin să îl cumperi, atunci mai bine nu îl mănânci pe tot, nu?

• TrueView Ads este masa ta principală. Prima mușcătură trebuie să te atragă, a doua să te captiveze și la final să îți pară rău că s-a terminat și să vrei mai mult.

Automatizați, automatizați

În acest moment, la nivel global, structura activității în cadrul unei agenții de performance marketing este de 80% task-uri manuale, repetitive si 20% dezvoltare de strategii.

Unul din avantajele platformei Google Ads este faptul că perminte implementarea de automatizări si scripturi. Orice secundă pe care o petrecem optimizând conturile prin task-uri repetitive, ce pot fi standardizate și automatizate la nivel de cont, este timp pierdut pentru ceea ce contează cu adevărat – dezvoltarea strategiei.

De unde vin conversiile

În prezent, în cele mai multe cazuri, îndeplinirea unui obiectiv este rezultatul unui cumul de tactici și campanii de marketing ce se derulează pe mai multe canale și dispozitive.

Astfel, acțiunile cumulate ale campaniilor pay-per-click, SEO, e-mail marketing, content marketing etc. pot genera realizarea unei conversii. De cele mai multe ori tindem să atribuim rezultatul ultimului canal din care a fost generat rezultatul, fără a vedea imaginea de ansamblu.

Cei de la Google au dezvoltat Google Attribution, care va înlocui modelul de atribuire “last click”. Astfel, vom putea sa înțelegem mai bine performanța fiecărei campanii în parte și vom putea dezvolta strategii și mai aplicate.

După cum se vede, constant apar funcționalități și opțiuni noi de marketing. Este important ca în tot ceea ce facem să ne concentrăm pe consumator și nevoile lui și să urmărim rezultatele. Să trecem la treabă.

Notă: Articolul a fost o muncă de echipă :), datele fiind selectate de Georgiana Diaconescu și Eugen Predescu.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter