0738 422 470 contact@canopy.ro

blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Realitatea augmentată domină scena în anul 2021

Cum ar arăta lumea dacă nu ar exista o graniță între lumea reală și imaginația ta? Realitatea augmentată îți creează experiența, acum.

Continuăm seria de trenduri cu un nou articol dedicat videourilor de tip AR. Dacă nu ai citit articolul Elenei despre animații, te invit să citești aici.

Realitatea augmentată/virtuală (AR / VR) a schimbat modul în care lucrezi, călătorești, faci cumpărături, atracțiile și experiențele din întreaga lume fiind accesibile de la distanță în anul 2021. Echipele de creație din agenții au o misiune grea, încercând să descopere cum să integreze aceste noi tehnologii inovatoare în campaniile de promovare și să găsească, în final, rețeta succesului pentru a ajuta brandurile să se diferențieze de concurență. 

Cât de grozavă este realitatea augmentată? Îți voi arăta câteva exemple din care te poți inspira și ține cont în strategia ta din 2021.

Facebook x Ray-Ban

2021 va fi un an important pentru ochelarii smart

Gigantul Facebook va lansa în parteneriat cu Ray-Ban un nou device ce permite utilizatorilor să efectueze apeluri și să facă live stream pe social media cu ajutorul unei camere de luat vederi. Facebook dezvoltă, de asemenea, cu ajutorul inteligenței artificiale un asistent vocal care să fie folosit pentru ochelari. Practic, prin intermediul acestora se dorește o experiență AR mult mai naturală. Astfel, se vor descoperi multe indicii semnificative despre noile strategii de piață și cât de pregătit este publicul larg să accepte acest device.

Evenimentele din 2021

“Evenimentele online” nu mai reprezintă o noutate. Fenomenul a luat cu adevărat amploare în timpul pandemiei, când puteam să petrecem timp de calitate împreună cu familia, prietenii, colegii de facultate sau de serviciu. Așadar, am început să căutăm soluții care să ne permită să ne simțim conectați. Utilizarea realității augmentate va dăinui și în anul 2021. Au început să fie incluse noi aplicații și efecte pentru principalele platforme care funcționează foarte bine atât pe mobile, cât și pe desktop (de exemplu, WhatsApp și Slack).

Recent, cei de la Zoom și-au lansat propriile filtre și fundaluri virtuale, precum și un magazin de aplicații, cu ajutorul căruia îți poți crea propriul avatar. Cred cu tărie că este un pas uriaș pentru construirea unei noi identități digitale. So, have fun with AR selfies!

Un eveniment de succes a fost oferit de Aircards. Împreună cu cei de la Gradbay au creat un târg de cariere live, exclusiv virtual, prin intermediul realității augmentate. Angajatorii au creat standuri 3D personalizate, unde studenții/absolvenții au putut interacționa într-un mod inedit.

Vrei să utilizezi realitatea augmentată în business-ul tău? Vrei să ieși în evidență? Ei cu siguranță au reușit!

Realitatea augmentată în Social Media

În anul 2021, nu vom vedea doar noi filtre, ci și multe efecte video îndrăznețe. De asemenea, vor fi abordate aceste noi instrumente pentru a crea povești, video-uri și postări – toate realizate de instrumente ce folosesc inteligența artificială. Oferă instant valoare imediată creatorilor de conținut care vor să fie la curent cu noile tendințe. Practic, toate postările noastre vor fi la un nivel cu totul nou. Acesta este doar începutul!

Cei de la Facebook au lansat în 2020 noua lor platformă socială, Facebook Horizon. Este descrisă ca fiind o lume VR în continuă dezvoltare, o lume în care vizitatorii pot explora locuri noi sau construi comunități.

Strategii de marketing At-Home

Pandemia a mutat costurile de marketing către locuințele utilizatorilor, deoarece a fost singurul loc în care s-a putut ajunge. Așa cum am denumit-o – “strategie la domiciliu” – va rămâne un pilon de marketing post-pandemic deoarece s-a demonstrat că realitatea augmentată a reprezentat un mod eficient de a te conecta cu utilizatorii, oriunde s-ar afla aceștia. Înțelegând acest aspect, 2021 va fi anul în care vom vedea noi lansări de produse, filme, piese noi sau automobile. Multe dintre aceste lansări vor include holograme ale unor celebrități sau influenceri. La nivel de rezultate, se va crea o relație mai puternică între brand și client, se va obține o rată de engagement mai mare și se va vedea o creștere la nivelul conversiilor.

Pentru lansarea noului lor model, EVO RWD Spyder, cei de la Lamborghini au folosit realitatea augmentată. Dacă visezi să intri în posesia unei mașini, poți vedea modelul și să-l admiri în toată splendoarea sa chiar la tine acasă.

Un alt exemplu este oferit de artistul Sam Smith. Pentru lansarea noului single “Diamonds”, a colaborat cu cei de la Spotify și POWSTER pentru a lansa o experiență imersivă. Poți fi pe deplin scufundat în lumea artistului, vizionând și interacționând cu o versiune AR în miniatură chiar de pe ecranul smartphone-ului tău. Astfel, este înlocuit videoclipul muzical tradițional. 

Vezi aici cum funcționează.

Portaluri AR

Portalurile AR au devenit o modalitate excelentă de teleportare a utilizatorilor în lumea virtuală. Este o destinație 360°, unde utilizatorii intră și interacționează într-un mod total inovator și distractiv. Am vizionat portalurile web pentru branduri, precum NYX (care lansează noua colecție de produse profesionale de make-up la primăvară, în magazinul Snapchat AR) și Balenciaga. 


Cei din urmă, au creat un joc, numit Afterworld: The Age of Tomorrow. Anunțul despre apariția unui joc video marca Balenciaga cu siguranță este mai mult marketing decât modă, dar pentru ei, decizia de a deveni mai captivanți în mediul online este de înțeles. Brandurile au început să găsească noi modalități de a-și expune colecțiile în fața unui public mai numeros pentru a rămâne în top. În special, cât timp restricțiile vor continua să întrerupă lansările obișnuite. Tot ce pot spune este că există un potențial creativ nelimitat. Sky is the limit!

Un nou Homepage?

Site-urile web au devenit o destinație atractivă pentru realitatea augmentată. Marile branduri au început să apeleze la această tehnologie pentru a crea noi landing page-uri care transformă modul de interacțiune al utilizatorilor pe site. Vom continua să vedem investiții și în anul 2021 pe campanii AR. Nike, Gucci sau Saatchi Art și-au actualizat deja site-urile cu noul tip de conținut. Practic, cu ajutorul acestui instrument, este asigurată creșterea timpului petrecut și a interacțiunii pe site.

Pe viitor, utilizatorii se vor aștepta ca atunci când vor intra pe un site să găsească în mixul de conținut, inclusiv partea de realitate augmentată integrată.

Site-urile care au adoptat această strategie astăzi, marchează începutul unor noi schimbări.

Recomandarea specialistului: Pariați pe realitatea augmentată în 2021!  Este momentul să înceapă jocul. 

Sper că tendințele pe care le-am evidențiat te vor ajuta să ajungi la nivelul următor!

Are you in?

Maria Lupescu
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?