0738 422 470 contact@canopy.ro

blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Update iOS 14 – Impactul asupra promovării pe Facebook

Știm cu toții că lumea marketingului digital este una foarte dinamică, ca atare începem anul cu vești noi legate de update-ul iOS 14, care a venit cu schimbări majore în ceea ce privește înregistrarea și optimizarea conversiilor din Facebook Ads.

Pe scurt, Apple va interzice colectarea și partajarea anumitor date, cu excepția cazului în care utilizatorii optează pentru asta. Practic, acest lucru va avea un impact asupra tracking-ului, targetarii, raportării și optimizării. 

Impactul este deja vizibil în majoritatea conturilor și de cele mai multe ori acesta nu este pozitiv. De aceea, trebuie să ne asigurăm că facem toate demersurile necesare, astfel încât productivitatea contului să nu scadă. 

Ce este de făcut

Facebook a venit în întâmpinarea acestor modificări cu o serie de pași pe care trebuie să îi urmăm:

  1. Verificarea domeniului site-ului în Business Manager
  2. Adaugarea partenerilor cu acces la domeniu
  3. Setarea eventurilor în funcție de prioritate

Apple a anunțat ca modificările impuse de update-ul la iOS 14 vor impacta modul în care vom înregistra conversiile din Facebook Pixel. Concret, Apple va forța toate aplicatiile din App Store să afișeze un mesaj, prin care utilizatorul poate interzice ca datele colectate să fie share-uite (AppTrackingTransparency framework.)

La ce să ne așteptăm

Foarte important de reținut este ca optimizarea, targetarea și raportarea pe baza eventurilor din site vor fi afectate pentru toate business-urile. 

Astfel trebuie să ne așteptăm la scăderea numărului de afișări, scăderea traficul și a numărului de conversii.

Acest lucru poate părea îngrijorător, însă trebuie să avem în vedere că în momentul de față toate industriile care se promovează pe Facebook trec prin asta.

Soluția Facebook 

Ca răspuns la aceste modificări, Facebook va începe să proceseze eventurile din Facebook Pixel folosind Aggregated Event Measurement.

Aceasta soluție este asemănătoare cu Apple’s Private Click Measurement și va permite să putem măsura în continuare și să păstrăm confidențialitatea utilizatorilor în același timp.

Cum vor sta lucrurile de acum

Totuși, soluția vine și cu cateva limitari, printre care: 

  • Limitarea la maxim 8 eventuri pentru optimizare și raportare. De acum nu doar că trebuie să ne limităm la 8 cele mai importante eventuri, dar trebuie să le și prioritizăm.
  • Event Priority. Odată cu Aggregated Event Measurement, eventurile vor trebui prioritizate de la highest to lowest priority, deoarece Facebook va trimite doar the highest event, dacă mai multe acțiuni au fost făcute de utilizator. De exemplu dacă cineva adaugă în coș un produs și îl cumpară, în aceași sesiune, doar the highest event va fi înregistrat și transmis. 
  • Delayed reporting – datele pot apărea în cont cu o întârziere de până la 3 zile.
  • Conversii estimate: modelarea statistică poate fi folosită pentru raportarea conversiilor de la utilizatorii iOS 14
  • Fără Segmentare: segmentarea pe vârstă, sex, locație, plasament, nu va fi disponibilă.
  • Metoda de atribuire: noua metodă de atribuire default va fi 7-day click attribution window și se va putea schimba doar în 1-day click, 7-day click (default after Apple prompt enforcement), 1-day click and 1-day view, 7-day click and 1-day view (inițial default). Toate celelalte metode de atribuire nu vor mai fi valabile pentru noile campanii. 
  • Targeting – Audiente mai mici: audiențele custom website (remarketing) se vor micșora cu cât tot mai mulți utilizatori de iOS 14 nu vor accepta să fie urmăriți. 

Având în vedere că toate industriile care utilizează promovarea pe Facebook trec prin această situație, diferența o va face flexibilitatea și adaptarea cât mai rapidă la schimbare.

Cu cât reușim să facem modificările mai rapid, cu atât mai puțin vor avea un impact negativ asupra activității conturilor noastre.

Claudia Grigore