blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Ce am învățat despre strategie de la trainingul Google Partners

Canopy a fost selectată de Google pentru a face parte din programul european de creștere Agency of Tomorrow. Am fost deja la prima sesiune de la Varșovia, am luat notițe despre cum dezvolți o strategie și am selectat câteva puncte cheie la care merită să vă gândiți.

Recunoaștem, pentru echipa Canopy este o mândrie să ne numărăm printre cele 43 de agenții Premier Partner din Europa Centrală și de Est invitate să participe în acest program Google. În următoarele luni vom învăța să fim mai buni – și mai buni, zice Nopy – pentru noi și clienții noștri.

Prima provocare e să lucrăm mai bine la planificarea strategiei de business pe termen mediu și lung.

Pentru multe business-uri e mai mult decât o provocare, pentru că strategia lipsește cu desăvârșire. Nu ne referim la un plan schițat la început de an și urmărit mai mult sau mai puțin, ci la o strategie trasată cu obiectivul final în minte – oricât de curajos ar fi el, cu pași de urmat, plus calendar clar de acțiuni.

De ce e nevoie de strategie?

Pentru că ea poate face diferența dintre un business de apartament și un unicorn – pentru că ultimul are o viziune, știe unde vrea să ajungă și cum; dintre un brand care stârnește wow-uri și vinde și un nume care nu spune nimic numănui. Nu e unicul ingredient, e adevărat, dar e unul important.

Hai să vedem cum includem strategia în ecuația unui business cu perspective.

Strategia, pas cu pas

  •  Ca să îi înțelegi mai bine rostul, gândește-te la următorul scenariu: zi de zi mergi de multe ori pe pilot automat, între responsabilități de serviciu, de familie, încercând să rezolvi lucrurile din mers, nevoit mai degrabă să găsești soluții la crize decât să le previi. Ești tot timpul ocupat, prins în proiecte, campanii, dar nu știi exact ce contează cu adevărat.

Cum ar fi să ieși puțin din această bulă și să vezi imaginea de ansamblu? Lucrează la creionarea celor mai ambițioase planuri, planifică acțiuni concrete pentru a le îndeplini și apoi transpune-le într-un calendar.

  •  O analiză onestă e de bază în trasarea unei strategii. Ce atuuri ai? Pe ce te poți baza? Cum le poți dezvolta și mai mult? Unde sunt punctele slabe? Cum le poți transforma în avantaje? Dacă ceva nu merge, te-ai gândit că tu ai putea fi cauza, nu colegii, angajații etc.?

  •  După cum ziceam, de multe ori strategia e gândită ca o reacție la un stimul, o criză. Unul dintre trainerii din program ne-a explicat că ar trebui să construim de la destinația finală în jos, pe urmele pașilor. Logica ierarhică a planificării pleacă de la viziunea finală și apoi se desprinde în detaliile care conturează această imagine.

 •  E de bază să știi de la început către ce te îndrepți. Creezi strategia, apoi introduci în ecuație marketingul – cum vinzi și dezvolți produsul, operaționalul – cum pui în practică planul, echipa – cum colaborezi cât mai bine.

 •  Introdu disciplina în tot ce faci și propune-ți să lucrezi după un calendar anual, trimestrial, lunar, săptămânal.

Aceștia ar fi pașii:

  • Trasează traiectoria, planul.
  • Ce obiective principale ai? Cum măsori îndeplinirea lor? Cum le distribui în obiective de etapă? Ce atribuții are fiecare om din echipă?
  • Calibrează datele și urmărirea KPI-urilor.
  • Pune planul în aplicare.

 •  Ce fac diferit high performers: nu sunt furnizori, ci jucătorii principali, nu concurează pe preț ca diferențiator principal, sunt mulțumiți de propria persoană.

Sunt câteva teorii interesante aici despre strategie, unele poate chiar invers de cum ne-am obișnuit, dar sperăm să vă facă să analizați subiectul. Nu doar la nivel de business general, ci și la nivel de marketing, de pildă.

Dacă vi se pare util, mai venim cu notițe de la Agency of Tomorrow.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter