0738 422 470 contact@canopy.ro

blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Tips & Tricks pentru Campanii Facebook de Succes pentru un Magazin de Beauty

Fie ca ești un e-commerce la început de drum sau ai deja un renume pe piață, trebuie să recunoaștem că ultima perioadă ne-a dat peste cap pe toți, iar orice strategie pe care am conceput-o Pe Facebook în perioada ante-covid nu va mai da rezultatele așteptate în prezent. 

Pe lângă YouTube, Google Search Network și Google Display, nu putem neglija faptul că Facebook, Instagram si mai nou, TikTok sunt mediile unde poți să-ți exprimi clar mesajul, să dai frâu liber creativității, dar și să-ți crești comunitatea și să dezvolți relația pe care o ai deja cu brand lovers.

Magazinele ce comercializează produse de beauty fac parte din principala categorie de business-uri care au simțit pe pielea lor nevoia de a investi mai mult sau exclusiv în online, pentru a putea să compenseze scăderea sau lipsa vânzărilor din offline. 

Primul lucru la care trebuie să ne gândim în momentul în care dezvoltăm o strategie de marketing este cum putem să acoperim cât mai bine tot funnel-ul de marketing astfel încât să ne asigurăm că avem o comunicare uniformă, optimă și profitabilă către toți cei pe care ni dorim în lista noastră de cumpărători. 

Chiar dacă avem parte de o sezonalitate binecunoscută în această industrie, am ales să vorbesc despre câteva tips and tricks astfel încât să ai parte de campanii de succes pentru orice beauty e-commerce.

REACH

După cum ne spun și cei de la Facebook, o campanie cu obiectiv de REACH setat, ne ajută să ajungem la un o audiență cât mai mare, luand în considerare bugetul și buyer persona pe care le avem dezvoltate din faza de strategie.

Acest obiectiv face parte din paleta categoriei de Awareness, perfect pentru magazinele aflate la început, care nu au o comunitate dezvoltată sau al căror brand nu este cunoscut pe piață, dar și pentru big brands care lansează o nouă gamă de produse, un nou produs, concept sau chiar website. Pe lângă faptul că puteți alege să vă maximizați reach-ul sau impresiile pe toată durata campaniei, puteți, de asemenea seta și un frequency capping în care se fixează de câte ori o persoană vede anunțul și numărul minim de zile între fiecare dată când îl vede.

Campaniile cu obiectiv de REACH sunt și foarte ieftine, costul pe rezultat al unei astfel de campanii în industria de beauty variază între 0,12 RON – 3,48 RON. 

Pro tip: În campaniile cu obiectiv de reach, este important să mizăm pe imagini cât mai spectaculoase cu produsele promovate, eventual chiar cu un video scurt pe post de teaser pentru pre-lansarea produsului sau gamei de produse. 

TRAFIC

Principalul indicator pe care trebuie să îl luăm în considerare indiferent de perioadă sau strategie, care ne indică atât schimbări în comportamentul userilor, cât și eventuale probleme la nivel de magazin online este volumul traficului venit pe site din fiecare sursă. 

În ceea ce privește ecommerce-urile, campaniile care au obiectivul de trafic sunt concepute pentru a conduce oamenii pe website sau în aplicație. 

Campaniile de trafic sunt esențiale deoarece ele acoperă partea din funnel numită Consideration – acea parte în care utilizatorii sunt bine prinși în procesul de research, caută activ diverse produse și compară prețurile și facilitățile oferite de fiecare brand în parte. 

Atunci când setăm o campanie cu obiectiv de trafic, putem alege fie să:

  • Selectezi unde vrei să duci traficul: 
    • Website 
    • Aplicație
  • Targetezi oameni care au instalat anterior aplicația business-ului tău

Pe ce platforme poți să te promovezi cu o astfel de campanie:

  • Facebook
  • Instagram

Ce formate putem folosi în această campanie:

  • Photo
  • Video
  • Carousel
  • Slideshow
  • Collection

Pro tip: În campaniile cu obiectiv de trafic, mobile is king, așa că asigură-te că ai bifat secțiunea de collection ads, unde poți introduce cât mai multe bannere cu unghiuri ale produsului sau cu produse din colecția/campania lansată. Recomandările cele mai bune în materie de bannere le găsești tot la noi pe blog. 

CONVERSION

Campaniile cu obiectiv de conversie sunt perfecte atunci când vine vorba de e-commerce și nu numai. Ele sintetizează și se adresează direct acelor utilizatori care sunt cel mai aproape de decizia de cumpărare și pe care îi dorim cel mai mult. 

Obiectivul campaniei de conversie este de a aduce și a colecta acțiunile ,,valoroase” făcute de un utilizator, pentru ecommerce pe website și în ​​aplicație. Pentru ca acest lucru să se întâmple, first things first, trebuie să ne asigurăm că avem pixelul de Facebook instalat corespunzător pe site sau în aplicație. 

Atunci când setăm o campanie cu obiectiv de conversie, pe Facebook putem alege fie să:

  • Selectezi unde vrei să duci traficul: 
    • Website 
    • Aplicație
  • Targetezi oameni care au instalat anterior aplicația business-ului tău

Pe ce platforme poți să te promovezi cu o astfel de campanie:

  • Facebook
  • Instagram
  • Audience Network
  • Messenger

Pro tip: Remember, campaniile de conversie sunt orientate strict către acei oameni care sunt aproape de a face o achiziție. Profită de acest lucru și folosește-te de bannere care să conțină avantaje oferite la achiziție, care să aibă un call to action puternic. 

În ceea ce privește targetarile, dacă ai susținerea unei campanii cu obiectiv de trafic poți merge mai segmentat pe useri care au petrecut mai mult de un anumit timp pe pagina de checkout, liste de lookalike pe eventul de Purchase al pixelului, pe diferite targetari de ROAS, etc.

CATALOG SALES

Campaniile de catalog sales se încadrează tot în obiectivul de conversie, însă acestea sunt un must pentru orice ecommerce care comercializează mai multe produse. Condițiile necesare pentru a putea seta o astfel de campanie este să avem un pixel bine configurat pe site și un catalog de produse bine pus la punct. 

De ce sunt esențiale aceste campanii? 

Deoarece ele afișează produse către useri cu ale căror interese corespund acestea.  

Produsele respective sunt preluate direct din catalogul de produse care trebuie neapărat legat de pixel, în funcție de interesele setate, fie la nivel de campanie, fie la nivel de ad set. 

Aceste campanii ne oferă posibilitatea să creăm 3 tipuri de anunțuri:

  • Single Image
  • Carousel 
  • Collection

Pro Tips: Dacă avem active simultan atât o campanie de conversie, cât și una de catalog sales, este foarte important să nu mergem pe exact aceeași targetare deoarece ne va afecta mai târziu la costul pe conversie și la partea de overlapping sau suprapunere a promovării. Pentru industria de beauty, în urma unor teste făcute pentru mai multe branduri, noi sugerăm să avem o targetare mai broad cu focus pe new prospects (clienți/audiență nouă) în campania de catalog sales, iar în cea de conversie să ne promovăm către o audiență de tip lookalike. 

Nu în ultimul rând, e important ca în momentul în care avem o ofertă activă, fie că e lansare de produs sau reduceri, indicat e să ne folosim de acea opțiune de intro card prin care putem să o promovăm direct și către audiența aceasta.

REMARKETING DYNAMIC

Campaniile de remarketing dinamic nu sunt altceva decât campanii de catalog sales cu obiectiv de conversie, adresate strict publicului care a interacționat cu site-ul, a vizualizat produsele sau chiar le-a adaugat în coș dar fără a le achiziționa. 

Pe lângă factori cum ar fi pixelul bine instalat sau catalogul de produse, the game changer pentru acest tip de campanii este partea de copy, mai exact textul care trebuie să conțină o notă persuasivă. 

Este foarte important ca în această etapă a funnel-ului să ne adresăm utilizatorului într-un mod cât mai personal și chiar să îî oferim beneficii dacă finalizează tranzacția în următoarea perioadă.

Pro Tips: Facebook e foarte de ajutor în ceea ce privește personalizarea mesajului și ne pune la dispoziție mai multe categorii de care ne putem folosi, categorii care sunt bineinteles prezente în feed-ul de produse, ce susține catalogul de produse amintit anterior.

Nu în ultimul rând, un alt tip ar fi crearea unui banner specializat pentru audiența de remarketing, cu un extra discount la finalizarea comenzii sau un discount ulterior pentru achizițiile viitoare . 

Chiar dacă aceste 5 campanii sunt cele esențiale, lucrurile nu trebuie să se oprească aici. Optimizarea acestor campanii trebuie să fie un proces continuu. Chiar dacă pare greu să ai o comunitate bine pusă la punct și unită, avantajele acesteia se văd mai apoi prin recomandările și recenziile pozitive în mediul online și continua creștere a acesteia.

Sper că acest articol te-a inspirat dar și determinat să începi sau să îți scalezi promovarea și vizibilitatea pe aceste canale și dacă ți-a plăcut acest articol poți citi și celelalte articole de pe blogul nostru :). 

Canopy
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?